نخستین خانه سمن مازندران در رامسر به بهره برداری رسید

چاپ

به گزارش نیمه پر، فرماندار رامسر در این آیین گفت: تشکل های مردم نهاد به عنوان پشتوانه ای قابل اتکا در جهت تحقق آرمان ها ، اهداف بلند و متعالی است.

وی افزود: این روزها سالگرد حضور حماسی مردم در انتخابات است  که این حضور منشا تحول اساسی در حوزه سیاست داخلی و خارجی شد.

وی بیان داشت: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید نگاه خاص و ویژه به تشکل های مردم نهاد است و باید مورد حمایت قرار بگیرند.

حسین سروری ادامه داد: در دوره گذار از سنت به مدرنیته و تحولات شگرف نیازمند مشارکت اجتماعی آحاد مردم هستیم.

وی گفت: رامسر علاوه بر آنکه در زیبایی های طبیعی شهره جهانی دارد به شهر تشکل های مردم نهاد نیز اشتهار دارد و خوشبختانه این تشکل ها درزمینه های مختلف حضوردارند.

وی ادامه داد: نگاه ما نیز به تشکل های مردم نهاد ویژه است و همه باید از آن حمایت نماییم و در جهت پویایی آنها گام برداریم.

یک فعال حوزه تشکل های مردم نهاد نیز گفت: خوشبختانه با تدبیر نماینده عالی دولت، تشکل های مردم نهاد شهرستان پس از سالها خانه بدوشی صاحب جایگاهی آبرومند شدند.

حجت الاسلام صفر قاسمی افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید فضای کار و فعالیت و حمایت از این تشکل ها بهتر شده و بخشی از محدودیت ها نیز برداشته شد.

وی ادامه داد: اینکه در شهرستان رامسر تعدادی از ادارات خود مستاجر هستند و مسولان خالصانه یک مکانی را به عنوان خانه سمن در اختیار ما قرار دادند اقدامی ارزشمند و بیانگر نوع نگاه عالی آنهامی باشد.

وی ضمن تقدیر از استاندار مازندران و همچنین فرماندار رامسر در حمایت از این تشکل ها گفت: سازمان های مردم نهاد مزاحم نبوده بلکه حامی هستند و خوشبختانه با پیگیری مشاور استاندار در تشکل های مردم نهاد برای اولین بار منشور این تشکل ها در مازندران تدوین و ابلاغ شد.

وی با انتقاد از اینکه برای حضور شخصیت های قابل احترام در نزد مردم برای عضویت در این تشکل ها انگشت نگاری می شود اما برای داوطلبین نمایندگی مجلس و شوراها چنین نیست و به صورت استعلام از دستگاههای ذیصلاح است خواستار رفع این دغدغه شد.

در پایان از سوی شورای هماهنگی تشکل های مردم نهاد لوح تقدیر به مسولان و خیرین حامی سمن ها اهدا و نخستین خانه سمن شهرستان رامسر جنب شهرداری رامسر مورد بهره برداری قرار گرفت.

رامسر دارای ۱۳ تشکل مردم نهاد است.

روابط عمومی فرمانداری/