پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 18 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 517
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۱ آبان, ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده
  •   

    بعد از تحقیقات پلیس و دستگیری قاتل در تهران:

    قاتل فراری در اختیار پلیس آگاهی رامسر قرار گرفت

    تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی برای شناسایی مردی که ۱۰‌ماه قبل در جریان یک درگیری در رامسر، جوانی را با ضربه داس به قتل رسانده بود به دستگیری وی در تهران منجر شد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیمه پر به نقل از روزنامه همشهری،  این مرد بعد از فرار به تهران به عضویت باند سرقت لوازم خودرو درآمده بود.

    روز ۴ دی‌ ماه سال گذشته به مأموران پلیس آگاهی رامسر خبر رسید که در جریان یک تصادف رانندگی بین ۲ خودروی پژو و پراید، طرفین تصادف با یکدیگر درگیر شده‌اند و یکی از آنها جان باخته است.

    اطلاعات اولیه نشان می‌داد در جریان این درگیری مرگبار یکی از سرنشینان خودروی پژو با استفاده از داس این جنایت را مرتکب شده و پس از به قتل رساندن یکی از سرنشینان خودروی پراید از آنجا گریخته است.

    هرچند مأموران تلاش کردند تا ردی از قاتل فراری به‌دست بیاورند اما او گریخته بود و معلوم نبود کجا مخفی شده است. با وجود این، تحقیقات پلیس ادامه یافت تا اینکه چندی قبل کارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد متهم به تهران گریخته و همراه همسرش به‌طور مخفیانه زندگی می‌کند.

    از طرفی اطلاعات به‌دست آمده حاکی از آن بود که متهم در تهران به عضویت یک باند سرقت درآمده و با همدستی چند سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودروها را سرقت می‌کند. به این ترتیب پرونده به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد و به دستور شهریاری، سرپرست دادسرا، افسران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت برای دستگیری قاتل فراری به تکاپو افتادند. تجسس‌ها نشان می‌داد متهم به قتل به نام مرتضی- ۲۹ساله- همراه همسرش به نام افسر در خانه‌ای در خیابان ۱۷شهریور پنهان شده‌اند. این محل به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفته شد و وقتی مأموران اطمینان یافتند که قاتل فراری در آنجا حضور دارد، ظهر روز دوشنبه در جریان عملیاتی ضربتی وارد آنجا شدند و مرتضی و همسرش را دستگیر کردند.

    وقتی مرتضی به پلیس آگاهی منتقل شد در همان بازجویی‌های اولیه اتهام قتل را پذیرفت و در اعترافاتش گفت: روز حادثه همراه همسرم و زن و شوهری به نام‌های یاسر و ‌رؤیا که همسایه‌مان بودند سوار بر خودروی پژوی آنها برای تفریح از شهر خارج شدیم. همه‌‌چیز خوب بود تا اینکه در جاده با یک دستگاه خودروی پراید که ۳سرنشین مرد داشت تصادف کردیم و با آنان درگیر شدیم اما چون راه بند آمده بود درگیری تمام شد و هر کدام به مسیرمان ادامه دادیم و درگیری به‌طور موقت پایان یافت تا اینکه در ادامه مسیر راننده همان پراید مدام جلوی خودروی ما می‌پیچید و حرکات نمایشی انجام می‌داد.

    او حتی راه ما را بسته بود. این در حالی بود که‌رؤیا مدام من و یاسر را تحریک می‌کرد که باید با آنها درگیر شوید و آنها را تنبیه کنید. او می‌گفت که ما عرضه نداریم که با آنها درگیر شویم و به همین دلیل این بار یاسر راه آنها را سد کرد و در ادامه دونفری پیاده و با آنها درگیر شدیم. در این بین من یک داس کشاورزی از زیر صندلی خودرو برداشتم و با آن ضربه‌ای به پهلوی راننده زدم و بعد از آن ۴نفری از آنجا فرار کردیم. سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: به‌دنبال اعترافات متهم، وی و همسرش در اختیار پلیس آگاهی رامسر قرار گرفتند.