پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 4746
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۷ اردیبهشت, ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    دهیار جنت رودبار مطرح کرد:

    جشنواره ملی گل گاوزبان فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر دهستان جنت رودبار است

    دهیار روستای جنت رودبار گفت:برگزاری دومین جشنواره ملی گل گاوزبان در روز جمعه اول خرداد فرصتی ارزشمند برای حمایت از تولید، بخش کشاورزی و همچنین معرفی هرچه بیشتر قابلیت های اکو توریستی و گردشگری دهستان جنت رودبار است.

    به گزارش نیمه پر، مهرزادخلعتبری با تقدیر ویژه از فرماندار،بخشدار و اعضای شورای بخش مرکزی و ستاد اجرایی جشنواره افزود:خوشبختانه با درایت مسولان شهرستان نمونه گردشگری رامسربا طراحی و اجرای این جشنواره از سال گذشته شاهد افزایش حضور گردشگران و دوستداران طبیعت و همچنین سطح گسترده تبلیغات در سایت ها و فضاهای مجازی هستیم.

    وی اظهار داشت:روستای جنت رودبار مرکز دهستانی به همین نام علاوه فعالیت های تولیدی در عرصه محصولات کشاورزی نظیر گردو ،فندوق ،صیفی جات ،دامپروی به عنوان پایتخت کشت و تولید کیفی ترین گیاه دارویی گل گاوزبان است.

    وی ادامه داد:با پیگیری های اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری رامسر زمینه معرفی روستای جنت رودبار به عنوان طرح بوم گردی در دست انجام است.

    وی در پایان گفت:در روز جشنواره برنامه پیاده روی بزرگ خانوادگی با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیات ورزش های همگانی شهرستان ساعت ۸ صبح از روستای اکراسر به سمت جنت رودبار برگزار همچنین بازی های بومی و محلی و نمایشگاه توانمندی های دهستان جنت رودبار تشکیل می گردد ، زمان افتتاح جشنواره نیز از ساعت ۱۰ صبح در محل بازار جنت رودبار است.

    رامسر با ۲۵۰ هکتار زمین زیر کشت گل گاوزبان و تولید سالانه ۱۵۰ تن محصول رتبه نخست استان مازندران را دارد.

    همه ساله کار برداشت محصول گل گاو زبان از اوایل اردیبهشت آغاز و تا اوایل تیرماه ادامه دارد.

    گل گاوزبان گیاهی است علفی و یک ساله که ارتفاع ساقه آن تا ۶۰ سانتی متر می رسد. ساقه این گیاه شیاردار و خاردار و برگ های این گیاه ساده و پوشیده از تارهای خشن و گل های آن به رنگ آبی ، سفید و بنفش است.

    گل گاو زبان یک گیاه دارویی است که برگ های آن تصفیه کننده خون و آرام کننده اعصاب است و باعث تعریق می شود و کلیه ها را تقویت و سرماخوردگی را برطرف می کند