پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 28 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 4712
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۴ اردیبهشت, ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > ویژه ها
  •   

    انفجار بمب اعتدال در میدان موسیقی مازندران

    نه کم، نه زیاد، با عنوان شعار "اعتدال"، در مکتب دولت دکتر روحانی به سر دست گرفته شد، اما نه، دولت یازدهم در مازندران با شیب تند در حوزه برگزاری کنسرت، بمب اعتدال را در میدان موسیقی این استان منفجر کرد.

    به گزارش نیمه پر، صدور مجوز برگزاری ۲۱ کنسرت موسیقی در ایام فاطمیه در روزهای پایانی سال ۹۳ اگر با ناشی‌گری سرپرست ارشاد اسلامی مازندران توجیه شد، انتظار این بود و هست که با انتصاب مدیرکل، تنها دغدغه ارشاد اسلامی استان برپایی کنسرت نباشد که مشاهده بنرها و بیلبوردهای تبلیغات کنسرت‌های موسیقی، آن هم از نوع پاپ، در مازندران وقتی که با برخی اخبار در سطح کشور توام می‌شود، این واقعیت را ارائه می‌دهد که تهاجم کنسرتی در کشور با ورود خواننده‌های لوس آنجلسی، هدفی فراتر از موسیقی را در دستور کار قرار داده که برای اولیای فرهنگی بویژه دلسوزان و متعهدان دیندار کشور دغدغه‌های فوق‌العاده ای را بوجود آورده است.

    منطق اعتدال، حرکت در مسیر معقول و قابل دفاع را ایجاب و انشاء می‌کند، و پرسش اساسی در این زمینه از مسئولان ارشاد بویژه مدیرکل ارشاد مازندران، میزان وزن موسیقی در مقوله هنر مستلزم و متعهد به مبانی فرهنگ دینی جامعه است که چرا به قدر وزن تمامت فرهنگ و هنر به موسیقی و آن هم به کنسرت‌ها و از نوع پاپ آن توجه تمام رخ می‌شود؟!

    آیا همه دلواپسی مدیرکل جدید‌الانتصاب مازندران موسیقی و کنسرت است و ده‌ها محور فرهنگ و هنر و صدها دغدغه راهبردی در حوزه فرهنگ و هنر باید بدون هیچ منطق اعتدالی به مسلخ کنسرت‌ها روند تا اشتهای سیری ناپذیر عده‌ای خوشگذران و دم غنیمت‌شماران مورد توجه قرار داده شود؟

    در مسیر پرشتاب کنسرتی، آیاد حتی مناسبت‌های سوگ بزرگان دین و شرف جامعه هم باید نادیده انگاشته شوند و مانند آتش پشت آتش سیگاری‌های حرفه‌ای، برگزارکنندگان کنسرت‌ها در مازندران نیز از فرصت ایجاد شده نباید غافل شوند تا زمینه امحاء بستر موسیقی متعهد و متین با جولان لهو و لعب موسیقی تند و شعرهای کوچه بازاری فراهم شود و کام هنجارشکنان با دل شکستگی فرهنگدوستان استان برآورده شود؟!

    طبیعی است با رونق بی سابقه کنسرت‌های موسیقی آن هم از نوع پاپ و رپ، گرایش شدید برای نوجوانان و جوانان این حوزه، از اهداف سازمان دهندگان این کنسرت‎ها به‎شمار رود و بستر ورود خواننده‌های لوس آنجلسی به کشور هموار شود، آن چنانکه این روزها شاهد بازگشت این خواننده‌ها که در میان شان چند خواننده زن و مبتذل‌سرایانی که سال‌های سال مقیم خارج از کشور و از جمله آمریکا بوده‌اند، هستیم.

    ماه‌های نخست انتصاب مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران است و با تراکم کارها، امید می‌رود که این ازهم‌گسیختگی فرهنگی و هنری به‌ویژه در بخش موسیقی و برگزاری کنسرت‌ها، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سازمان رسد و از بروز ضایعات و خسارات جبران‌ناپذیر جلوگیری به‎عمل‎آید.

    اپیدمی شدن حضور ساز و آواز در هر برنامه مرتبط یا بی ارتباط در مازندران و ورود غیرمسئولانه هر دستگاه حتی غیر دولتی به عرصه موسیقی و برگزاری کنسرت، درد دیگری است که به علت وضعیت کنونی ارشاد اسلامی استان به‌عنوان متولی اصلی این موضوع، گریبان مردم مازندران را در چنگ خود به سختی می فشارد و انشاءالله با همت و تدبیر مسئولان استانداری مازندران به‌ویژه استاندار و معاون سیاسی امنیتی اجتماعی وی این معضل مرتفع شود.

    بلاغ/