پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Tuesday 23 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 4510
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳ اردیبهشت, ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    شهردار رامسر مطرح کرد:

    ایجاد طرح های بزرگ سرمایه گذاری در زمین های ساحلی شهر امکان اشتغال جوانان را فراهم می کند

    شهردار رامسر گفت: ما می توانیم با ایجاد طرح های بزرگ سرمایه گذاری در زمین های ساحلی شهر که در اختیار شهرداری است امکان اشتغال جوانان شهرستان را فراهم بکنیم.

    به گزارش نیمه پر، نصرت الله کوزه گر در نشست با خبرنگاران رامسر طی سخنانی گفت: سرمایه گذاری از برنامه های و راهبردهای کلان و مهم شهرداری رامسر است و دلیل آن هم قابلیت و ظرفیت گردشگری منحصر به فرد شهر رامسر است که بسیار جای کار برای توسعه و رشد دارد.

    وی افزود: ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی در شهر رامسر در صورتی امکان پذیر است که ما بتوانیم زیر ساخت های گردشگری و اماکن تفریحی و اقامتی را با روش های مناسب و سرمایه گذاری های هدفمند ایجاد کنیم.

    وی اظهار داشت: با توجه به این که رامسر در طی صد سال گذشته شهری گردشگری معرفی شده است باید تمام تلاشمان را کنیم تا با توسعه شایسته در حوزه گردشگری معظلات بیکاری و اقتصادی مردم و جوانان را از این راه رفع کنیم.

    نصرت الله کوزه گر در ادامه بیان داشت: در زمینه سرمایه گذاری، شهرداری رامسر دارای زمین های ساحلی مناسبی است که شهرداری و شورای شهر هدفش این است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد زیر ساخت های تفریحی و گردشگری خدمات مناسبی به شهروندان و گردشگران داشته باشد.

    وی تصریح کرد: یکی از زمین های ساحلی پلاژ لیدو است که برنامه ریزی شده تا برای توسعه آن به بخش خصوصی واگذار شود و البته برای واگذاری آن شهرداری تمام جوانب را در نظر بگیرد و از طرفی امنیت مالی سرمایه گذار را فراهم کند و از طرفی با تدابیری راه را برای سوء استفاده های احتمالی ببندد.

    وی در همین زمینه گفت: زمین ۴ هکتاری پلاژ لیدو باید در آن یک طرح عظیم گردشگری پیاده شود کما اینکه در ۶ ماه اخیر پیشنهادات زیادی در این خصوص دریافت شد و بر اساس ماده ۱۳ فراخوان عمومی داده شده و تاکید ما برای واگذاری این پلاژ مشروط بر آن بوده که خواسته های شهرداری و شورای شهر محقق شود.

    شهردار رامسر گفت: تمام تلاش ما آن است تا در سایه همدلی ها و هم زبانی ها ،خدمت رسانی شایسته تر شرایط مطلوب را برای شهروندان فراهم آوریم.

    وی اعلام داشت: برآورد سرمایه گذاری در این پلاژ دهها میلیارد تومان است و طرح عظیم گردشگری با امکانات تفریحی، سرگرمی، اقامتی، دریایی و پارکینگ در آن اجرا می شود.

    وی با تاکید بر اینکه ما باید بهره وری های درستی از داشته ها بعمل آوریم خاطر نشان کرد: پلاژهای ساحلی به مکان هایی برای ایجاد قلیان سرا تبدیل شده اند و ما باید  با اجرای طرح های بزرگ سرمایه گذاری با زیرساخت رفاهی ،تفریحی و خدماتی این روند را تغییر دهیم و امکان اشتغال را برای جوانان شهر فراهم کنیم.

    وی ادامه داد: در هر پروژه ای که در شهر رامسر  طرح ریزی می شود باید منجر به ایجاد درآمد پایدار شود و در این زمینه هم هر پولی که از سرمایه گذار بخش خصوصی در حساب ما واریز می شود صرف هزینه های جاری نمی شود بلکه مقدار آن پول را با برنامه ریزی درست و هدفمند به چند برابر می رسانیم.

    کوزه گر ابراز داشت: یکی از دغدغه ها و نگرانی های مستمر شهرداری رامسر بحث حمل و دفن زباله است که هزینه های زیادی برای این امر صرف می شود که در همین راستا شهرداری رامسر در نظر دارد کارخانه کمپوست و نیروگاه زباله سوز را با همکاری دستگاههای ذیربط ایجاد کند که تمام تلاشمان این است که آخرین تکنولوژی روز را در این زمینه بکار گیری کنیم.

    وی با اشاره به حفظ و نگه داری باغ ۳۳ هکتاری و بلوار معلم گفت: در این دو مکان زیبا و گردشگری شهر هم برنامه هایی در دست اجرا است که در باغ ۳۳ هکتاری با تخصیص اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی در سال جدید در نظر داریم تا زیبا سازی و بهسازی های دیوار باغ را انجام دهیم.

    شهردار رامسر توجه ویژه به اصلاح هندسی و ساخت میادین زیبا را هم مورد توجه دانست و اظهار داشت: در زمینه ساخت میادین با توجه به طرح های اصلاح هندسی آن مکان در سال جاری در نظر داریم اقداماتی را انجام دهیم و با رایزنی با مجسمه سازان برنامه داریم تا تمثال شهدا، افراد و اشخاص مشهور شهرستان را در بلوارها و میادین شهر نصب کنیم  تا معرف قهرمانان و مشاهیر شهرستان باشند.

    ور در پایان از اجرای طرح در رودخانه صفارود با رویکرد گردشگری هم خبر داد و گفت: رودخانه صفارود که روزگاری تهدید برای شهروندان محسوب می شد با برنامه ریزی و ایجاد طرح زیبا سازی و گردشگری آن در حال حاضر به یک فرصت گردشگری تبدیل شده است و در آینده با ایجاد طرح های دیگر این رودخانه را به فرصت های دیگر هم تبدیل خواهیم کرد.

    رییس شورای شهر رامسر نیز گفت: نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی بسیار مهم است.

    هادی حلاجیان افزود: مطالب یک فرد زاییده نبوغ ،دانش و بینش آن است و نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی رسالتی خطیر است.

    وی بیان داشت: معتقدیم که نقد منصفانه عامل توسعه و پیشرفت بوده و قطعا ما هم نظیر همه مسولین نیازمند راهکارها،انتقادات و پیشنهادات سازنده هستیم.

    وی تاکید نمود: ما نماینده مردم هستیم و موظیفیم با در نظر گرفتن منافع عموم طبق قانون عمل نماییم و در این روند قضاوت با مردم است.

    وی با بیان آنکه متاسفانه در برخی موارد بدون استفاده از نظرات مسولان بویژه در فضاهای مجازی اطلاعات یکسویه در اختیار مخاطبان قرار داده می شود گفت: کار حرفه ای در اطلاع رسانی آن است که نظرات و گفتار همه ذکر شود آنگاه قضاوت های مردم آسان تر می شود و اتاق کار اعضای شورای شهر رامسر دربش به روی همه مردم بویژه اصحاب تلاشگر رسانه باز است.

    وی افزود: قطعا تصمیم گیری های شوراهای اسلامی باید وفق مقررات و قانون باشد و قطعا بحث واگذاری ها درهمین راستا می باشد.

    وی ادامه داد: روند سرمایه گذاری در پلاژ لیدو متناسب با شیوه نامه سرمایه گذاری ابلاغی از سوی استانداری و با ملحوظ قرار دادن سازمان  نامه بازرسی  انجام خواهد شد و هیچ تفاهم نامه ،قرارداد و فروشی صورت نگرفته است.

    وی اظهار داشت: ما در مرحله انتخاب سرمایه گذار هستیم و در مراحل بعدی تصمیم می گیریم که نحوه مشارکت و یا واگذاری به چه صورت باشد.

     رییس شورای شهر رامسر تاکید نمود: سرمایه گذاری در پلاژ لیدو همراه با یک طرح نمونه گردشگری خواهد بود و تقاضا داریم  اصحاب رسانه  اطلاع رسانی درستی از فعالیت ها ی شهرداری و شورای شهر داشته باشند.

    وی گفت: از مردم نیز تقاضا داریم که خبر های درست و صحیح را از مجاری خبر رسانی رسمی و یا از روابط عمومی شهرداری و شورای شهر دریافت نمایند.

    وی بیان داشت: متاسفانه برخی از  فضاهای مجازی  به جای اطلاع رسانی درست به صورت هدفمند دنبال انحراف و تشویش اذهان افکارعمومی اند.

    IMG_0776 IMG_0780 IMG_0783 IMG_0803