پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 4465
  • تعداد نظرات : ۱ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳۰ فروردین, ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    مردم رامسر در حسرت کشتارگاه صنعتی:

    صحت و سلامت گوشت مصرفی رامسر با داشتن گشتارگاه سنتی در هاله ای از ابهام!

    رامسر به عنوان شهر نمونه گردشگری شمال ایران و به دوش کشیدن حجم زیادی از مسافران و گردشگران، فاقد کشتارگاه صنعتی است.

    به گزارش نیمه پر، این گزارش در ۳۰ شهریورماه ۹۳ در رسانه‌های مجازی مازندران منتشر شد: در جهان امروز که بهداشت مواد غذایی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده و شاهد انواع و اقسام بیماری‌های نوظهور هستیم، توجه و نگاه تخصصی به موضوع بهداشت به‌ ویژه در امر تغذیه، تلاشی شبانه‌روزی و دلسوزانه را می‌طلبد.

    کشتارگاه‌های صنعتی که هر روز بر تعداد و اهمیت وجود آن افزوده می‌شود، ضروری‌ترین اقدام برای بهداشت تغذیه جامعه است.

    علاوه بر آن با ساخت کشتارگاه‌ها، علاوه بر افزایش سلامت غذایی، بحث اشتغال جوانان نیز پیش می‌آید که می‌توانند در بخش‌های مختلفِ کشتارگاه‌های صنعتی، عنصری مفید برای جامعه و خود باشند.

    با این مقدمه، وجود کشتارگاه صنعتی در رامسر یکی از دغدغه‌های گاه و بیگاه مسئولان و به‌ویژه فرمانداران این شهرستان در دوره‌های مختلف مدیریتی‌شان بوده است.

    با وجود تمام تلاش‌هایی که برای احداث کشتارگاه صنعتی در رامسر و حومه آن صورت پذیرفت تا به امروز ثمری جز تعطیلی و مایوس کردن مسئولان و مردم رامسر نداشته است.

    رامسر به عنوان شهر نمونه گردشگری که میلیون‌ها گردشگر از اقصی نقاط ایران را در خود جای می‌دهد، فاقد یک کشتارگاه صنعتی به‌روز و مدرن است که بتواند احتیاجات مردم را در این زمینه فراهم کند.

    البته در زمان رستم زرودی فرماندار سابق رامسر، تلاش‌های خوبی برای احداث کشتارگاه صنعتی در این شهرستان صورت گرفت که با اما و اگرهای زیادی مواجه شد. به طوری که سرمایه‌گذار مربوطه از رفت و آمدهای بسیار برای دریافت مجوز، مایوس و خسته شد و در نهایت زمین خود را فروخت و سرمایه‌اش را به کار دیگری اختصاص داد.

    ادارات و ارگان‌هایی از قبیل شهرداری‌ها، محیط‌زیست، بهداشت، دامپزشکی و فرمانداری رامسر و از همه مهمتر استانداری مازندران نیز آنچنان که در ظاهر موافق پروژه به نظر می‌رسیدند در نهان نیز با احداث کشتارگاه مخالفت کردند.

    منطقه غرب مازندران فاقد یک کشتارگاه صنعتی مناسب است و در رامسر نیز کشتارگاه‌های سنتی فعال هستند و زمزمه تعطیلی آنها هر روز به گوش می‌رسد.

    آنچه به نظر می‌رسد این است که با روند فعلی، رامسری‌ها باید تا مدت‌های زیادی در حسرت داشتن یک کشتارگاه صنعتی باشند تا از صحت و سلامت گوشت مورد نیاز و مصرفی خود اطمینان پیدا کنند.

    مسئولان ذیربط می‌توانستند در ابتدای امر، شرایط را برای احداث کشتارگاه صنعتی مهیا کرده و کم‌کم با ایجاد شرایط ایده‌آل، کشتارگاه‌های سنتی را از رده خارج یا به استانداردهای روز نزدیک کنند، زیرا داشتن این قبیل کشتارگاه‌ها از نداشتن کشتارگاه‌ بهتر است.

    گلایه و نارضایتی مردم رامسر و حومه آن از نداشتن کشتارگاه صنعتی همیشه به گوش مسئولان رسیده و تنها کسانی که از ابراز و بیان خواسته‌های خود ابایی ندارند، مردم میهماندوست رامسر هستند که کوچک‌ترین خواسته آنها، داشتن کشتارگاه صنعتی در شهر و منطقه خودشان است.

    بلاغ/

    انتشار یافته: ۱
    1. سلام ! واقعا این یادداشت از بلاغ هست ! ماشاالله سایت بلاغ همه چیز رو به نفع خودش مصادره میکنه !ولی شما که می دانید چرا همکار گرامی?