همایش ساعت همدلی با هدف تجلیل از کانون یاران برتر در رامسر برگزار شد/ تصاویر

چاپ

به گزارش نیمه پر، در این مراسم فاطمه نعمتی سارخانلو ضمن خیر مقدم به مهمانان و مسئولان نقش مربیان را در تربیت و شکوفایی استعداد های کودکان و نوجوانان بسیار با ارزش و موثر دانست و گفت: در مرکز رامسر تمام سعی و تلاشمان این است که بتوانیم با روش های مناسب و در عین حال جذاب کودکان و نوجوانان عضو کانون را متوجه استعداد ها و ارزش های درونی خودشان کنیم.

در ادامه این مراسم  قاسم عزیز زاده گرجی مدیر کل کانون پرورش فکری استان مازندران ضمن تقدیر و تشکر از کانوان پرورش فکری رامسر و تلاش های پرسنل و مربی مسئول این مرکز گفت: تربیت برای عام انسان ها امری واجب است و از طرفی تربیت ویژه کودک و نوجوان باید مورد تاکید و توجه بیشتری قرار بگیرد.

وی افزود: اگر بناست که ما برای کودک و نوجوان و تربیت آنها گام برداریم مهمترین اصل در این موضوع شناخت ویژگی هایی است که در آنها وجود دارد.

وی اضهار داشت: اگر ما کودک را نشناسیم شاید تلاش کنیم و شاید  هم هزینه زیادی شود اما تاثیر تربیت، عمیق بودن و برد آن در جامعه کمتر خواهد بود.

گرجی در ادامه بیان داشت: هدف کانون تحقق امر تربیت با یک فرآیند تدریجی است و با یک سخنرانی و یک کتاب اهداف کانون که همان تربیت است محقق نمی شود.

وی تصریح کرد: مهمترین مسئله ای که در تحقق این مهم در کانون به عنوان عناصر اصلی شناخته می شود و کانون را متمایز می کند با سایر مراکز و دلیل ماندگاری فعالیت های کانون که قریب به نیم قرن از فعالیتش می گذرد، نقش مربی در این امر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: برای امر تربیت که در کانون انجام می شود مربی به عنوان الگوی برتر یقینا تاثیر گذار است و کانون پرورش فکری رامسر از این مهم برخوردار است.

مدیر کل کانوان پرورش فکری مازندران فعالیت های کانون ها را در پنج حوزه تعریف کرد و گفت: یکی دیگر از مسائلی که جز فاکتور های موفقیت در عرصه تربیت به حساب می آید فعالیت های ارائه شده است که در کانون در پنج حوزه فرهنگی، هنری، علمی، ادبی و معارف اسلامی با فعالیت های چهل گانه ای تعریف شده که در قالب های مختلف و انعظاف پذیر در حقیقت به انتخاب مخاظب در هر یک از این فعالیت های چهل گانه برای امر تربیت کمک شایانی کرده است.

وی در پایان بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی های کانون و عناصر تربیتی موثر محیط است و فضایی که در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می گیرد باید سرشار از نشاط و شادی باشد و در همین زمینه هم باید خود اعضای کانوان با خلق این فضا و محیط در آن نقش داشته باشند.

در ادامه این مراسم از کانون یاران، مربیان، خانواده های اعضای کانون و همه کسانی که برای امر تربیت در کانون تلاش کردند با اهدای لوح تقدیر و جوایزی ارزشمند قدردانی و تشکر به عمل آمد.

IMG_0630 IMG_0632 IMG_0637 IMG_0642 IMG_0667 IMG_0674 IMG_0682 IMG_0688 IMG_0693 IMG_0701 IMG_0715 IMG_0719 IMG_0729 IMG_0731 IMG_0743 IMG_0752