پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 4434
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۸ فروردین, ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    رئیس اتاق اصناف رامسر:

    نبود میدان میوه و تره‌بار در رامسر سبب گرانی در بازار شده

    رئیس اتاق اصناف رامسر گفت: از آنجا که رامسر از نداشتن میدان میوه و تره‌بار رنج می‌برد، به ناچار بازاریان و کسبه اتحادیه میوه و تره‌بار رامسر مجبورند برای تأمین نیازهای مردم، خریدهای‌شان را از شهرهای هم‌جوار نطیر چالوس، لنگرود و شهرهای دیگر انجام دهند.

    به گزارش نیمه پر، در پی بیانات اخیر امام جمعه رامسر در جلسه شورای اداری این شهر مبنی بر گرانفروشی برخی بازاریان رامسر و خرید شهروندان این شهر از شهرهای همجوار، بهمن جعفری در همین زمینه در گفت‌وگو با مازنداصناف، اظهار کرد: گلایه امام جمعه محترم و شهروندان شریف رامسری به گرانی‌ها در بازار مقبول و منطقی است.

    وی افزود: بدون شک این گلایه‌ از بابت اقلامی نظیر مرغ، گوشت، مواد پروتئینی و … نیست، بلکه معطوف به قیمت میوه و تره‌بار در بازار رامسر است.

    رئیس اتاق اصناف رامسر تصریح کرد: از آنجا که رامسر از نداشتن میدان میوه و تره‌بار رنج می‌برد، به ناچار بازاریان و کسبه اتحادیه میوه و تره‌بار رامسر مجبورند برای تأمین نیازهای مردم، خریدهای‌شان را از شهرهای هم‌جوار نطیر چالوس، لنگرود و شهرهای دیگر انجام دهند که این امر به منظور افزایش قیمت تمام‌شده بر اساس هزینه کرایه حمل بار، موجب گران‌تر شدن قیمت میوه نسبت به قیمت بازار می‌شود.

    این مسئول تأکید کرد: نباید تأثیر برخی چرخی‌ها، وانت‌باری‌ها و بساطی‌های سطح شهر و کناره را بر افزایش این گرانی‌ها نادیده گرفت.

    جعفری بیان کرد: در روزهای عادی سال، جمعیت رامسر به ۷۰ هزار نفر می‌رسد که این آمار به‌ویژه در ایام نوروز، به چیزی بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر می‌رسد که افزایش تقاضا خود عامل موثر دیگری برای گرانی‌های بازار است.

    وی در پایان ضمن اشاره به مشکلات موجود در تأمین برخی اقلام به‌ویژه میوه و تره‌بار در ایام تعطیلات، گفت: با فعال ساختن تیم تنظیم بازار در سال جدید، امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد کنترل قیمت‌ها و جلب رضایت مردم رامسر باشیم.