پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 4180
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۲ اسفند, ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    معاون پارلمانی رئیس جمهور در رامسر:

    گلزار شهدا دانشگاه انسان سازی است/ منابع مالی دولت به تنهایی برای توسعه کشور کافی نیست

    معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: اگر چه همه منابع دولت بسیج شده اند تا مشکلات را رفع کنند اما منابع مالی دولت به تنهایی برای توسعه کشور کافی نیست.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیمه پر، حجت الاسلام مجید انصاری در مراسم بزرگداشت شهدای شهرستان رامسر که به همت فرمانداری، بنیاد شهید و دفتر امام جمعه برگزار شد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: شهیدان بر حسب ظاهر از میان می روند و پیکر پاک آنها هم به خاک سپرده می شود اما شهیدان همیشه و در هر کجا متعالی و حاضر هستند و در نزد خداوند روزی می خورند.

    وی افزود: اگر نقش شهیدان در احیای انسان ها و در احیای روح آزادگی و بشری از تاریخ برداشته شود تاریخ جز مردابی پر از آلودگی نخواهد بود.

    وی اظهار داشت: اگر از خود گذشتگی شهیدانی که به پیام امام که در ۱۴ خرداد سال ۴۲  پاسخ دادند و این راه را ادامه دادند و شهادت را برگزیدند نبود و اگر در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی این فداکاری ها نبود امروز هوای معنوی و هوای انسانی و از خود گذشتگی و ایثار برای انسان معنایی نداشت.

    معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادمه بیان داشت: گلزار شهدا فقط صرفا یک قبرستان معطر و منور نیست بلکه یک دانشگاه انسان سازی و یک پایگاه تزریق انرژی معنوی به جامعه است.

    وی تصریح کرد: دشمنان اسلام با تمام قول در میدانند تا چنین القا کنند که دین قدرت اداره جامعه را ندارد، و درصدد هستند که نظام ولایت فقیه را این طور معرفی کنند که نمی تواند یک کشور آگاه و پیشرو را تحویل دهد.

    وی با بیان اینکه در ۸ سال جنگ صدام و صدامیان به ایران اسلامی حمله کردند و جوانان و ملت ایران با جهاد خود به پیروزی رسیدند بیان داشت: امروز نیز بایستی با همت مدیران و مسدولان و قداکاری آحاد ملت در عرصه سازندگی کشور و با برنامه ریزی درست و متکی به دانش و خرد کشور را خوب اداره کنیم.

    انصاری ادامه داد و گفت: اگر دیروز در سنگر جهاد عزیزان و رزمندگان ما تفنگ به دست بودند امروز باید در عرصه آموزش فعالیت کنیم و تلاش در عرصه سواد آموزی و تحقیق و پژوهش در راستای راه شهیدان است.

    وی با اشاره به مشکلات مازندران اظهار داشت: مازندارن با توجه به ظرفیت های عظیم گردشگری به لحاظ هوای خوش، دریا، کوه و جنگل نه تنها نباید مشکل بیکاری برای جوانان خود داشته باشد بلکه باید منشا ایجاد اشتغال برای سایر نقاط کشور باشد و این شدنی است.

    وی تاکید کرد: در این راستا دولت در خدمت شماست اما باید در داخل استان مازندران اندیشمندان و نخبگان که مازندران را خوب می شناسند با استفاده از مطالعه و تجربه دیگر کشورهای جهان و دانش های نو طرح توسعه ۵۰ ساله این استان را طراحی و تدوین کنند و ارائه دهند.

    این مقام مسئول گفت: اگر چه همه منابع بسیج شده اند اما منابع مالی دولت به تنهایی برای توسعه کشور کافی نیست.

    وی ابراز داشت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید در سایه راهنمایی های رهبر فرزانه انقلاب و هدایت های ایشان در طی مدتی که دولت تدبیر و امید بر سر کار آمده است گام های بلند، متین، خردگرا و دانش بنیان برای تحکیم اقتصاد ملی برداشته است.

    حجت اسلام انصاری با اشاره به این اقدامات و گام های اقتصادی دولت افزود: گام اول جلوگیری از رشد نرخ تورم که به ۴۴ درصد رسیده بود و به نقطه خطرناک نزدیک می شد با زحمت طاقت فرسا رشد تورم به حدود ۱۴/۵ درصد و حداکثر ۱۵ درصد مهار شد که به معنای از بین رفتن گرانی نیست بلکه گرفتن سرعت بیشتر گرانی شدن است.

    وی با بیان اینکه  علی رغم اینکه قیمت نفت به نصف در آغاز کار دولت کاهش پیدا کرده و میزان صادرات نفت هم به دلایل تحریم های ظالمانه به یک ملیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده است در عین حال دولت با تلاش های فراوان توانسته رشد منفی اقتصادی کشور را از ۵/۶ به مثبت ۲ افزایش دهد که یعنی رشدی ۷/۵ درصدی که از دید کارشناسان اقتصادی این آمار یک معجزه بود و این آغاز راه است.

    وی افزود: دولت در زمینه سلامت و توسعه و مهار آب ها و استفاده بهینه از منابع آبی گام های خوبی را برداشته است که برنامه ریزهای همچنان ادامه دارد.

    معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد و گفت: در عرصه دیپلماسی همان طور که رهبر انقلاب اسلامی در جمع خبرگان از تیم مذاکرات هسته ای تجلیل کردند سرداران عرصه دیپلماسی کشور همانند سرداران عرصه دفاع مقدس مردانه و با غیرت با منطق خوب و با پافشاری برخط قرمز هایی که رهبری ترسیم فرموده اند توانسته اند در مقابل ۶ کشور قدرتمند و زورگوی جهان بایستند و حرف بزنند و حق این ملت را بخواهند.

    وی در همین زمینه افزود: امروز از عصبانیت در حد جنون نتانیاهو می فهمیم که چقدر تیم هسته ای ما موفق بوده است و در همین مدت می بینیم که بخشی از تحریم ها خنثی شد و به تعبیر رئیس جمهور در دیوار تحریم ها شکافی ایجاد شده که برخی از دارایی مردم هم آزاد شد و مهمتر از همه منطق حقوقی ایران برای جهانیان آشکار شده است.

    وی خاطرنشان کرد: امروز دنیا ناگزیر است همین منطق را بپذیرد و به لطف خداوند به توافق خواهیم رسید و تحریم های ظالمانه ای که بر این ملت تحمیل شده است به دست سرداران عرصه دیپلماسی از سر مردم برداشته خواهد شد.

    وی بیان کرد: اگر احیانا دشمن تسلیم منطق حقوقی ما نشود این ایران است که برنده مذاکرات شده است.

    حجت الاسلام انصاری در پایان سخنان خود گفت: خون شهدا به ثمر رسیده است و سردارانی همچون قاسم سلیمانی بسیج را در دیگر کشورها تشکیل داده اند تا مقابل متجاوزان بایستند و امنیت ما را حفظ کنند.