پرتقال به دنبال مرغ!

چاپ

به گزارش نیمه ی پر ، قیمت پرتقال در بازار که تا هفته‌های گذشته نهایتا کیلویی ۳۵۰۰ تومان بود به تدریج افزایش یافت تا این که در بازار عمده فروشی به کیلویی ۴۵۰۰ تومان و در بازار مصرف به کیلویی ۵۵۰۰ تا حدود ۷۰۰۰ تومان رسیده است.

عنایت الله بیابانی،رییس اتحادیه مرکب‌کاران گفت: برخی سودجویان با ایجاد اختلال در عرضه پرتقال در بازار به دنبال ایجاد فضا برای طرح کمبود کاذب این محصول هستند تا بتوانند ضمن القای نیاز بازار به واردات این محصول، پرتقال خود را به هر قیمتی که می خواهند به مردم بفروشند.

وی با بیان این‌که مرکبات در هفت استان کشور تولید می شود، افزود: درحال حاضر بیش از ۴٫۵ میلیون تن انواع مرکبات درکشور تولید می شود که حدود سه میلیون تن آن پرتقال است و هیچ مشکلی با توجه به نیاز سالانه کشور در تامین این محصول وجود ندارد.

ایستادگی وزیر مقابل فشارهای واردکنندگان

نایب رییس خانه کشاورز اظهار کرد: با توجه به هزینه های تولید و نرخ تورم قیمت منطقی برای هر کیلوگرم پرتقال درجه یک در بازار نهایتا ۳۵۰۰ تومان است و از چند روز آینده با آغاز توزیع این محصول از سوی سازمان تعاون روستایی که با مشارکت اتحادیه باغداران مازندران نیز همراه است، قیمت پرتقال در بازار کاهش می یابد و به قیمت منطقی نزدیک می شود.

بیابانی تصریح کرد: باید از وزیر جهاد کشاورزی که علیرغم همه فشارهای غیر اصولی برای واردات مرکبات، با آن مخالفت کرد، تقدیر کرد چرا که کشور هیچ نیازی به واردات این محصولات ندارد و تنها عده‌ای سودجو می خواهند از این فرصت استفاده کنند که البته وزیر به درستی در مقابل آن ها ایستادگی کرد./آ

مرجع : ایسنا