پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 4138
  • تعداد نظرات : ۱ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۹ اسفند, ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    پرتقال به دنبال مرغ!

    در حالی که قیمت پرتقال به حدود کیلویی ۷۰۰۰ تومان رسیده نایب رییس خانه کشاورز می‌گوید با آغاز توزیع این محصول از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی، قیمت طی روزهای آینده کاهش می‌یابد.

    به گزارش نیمه ی پر ، قیمت پرتقال در بازار که تا هفته‌های گذشته نهایتا کیلویی ۳۵۰۰ تومان بود به تدریج افزایش یافت تا این که در بازار عمده فروشی به کیلویی ۴۵۰۰ تومان و در بازار مصرف به کیلویی ۵۵۰۰ تا حدود ۷۰۰۰ تومان رسیده است.

    عنایت الله بیابانی،رییس اتحادیه مرکب‌کاران گفت: برخی سودجویان با ایجاد اختلال در عرضه پرتقال در بازار به دنبال ایجاد فضا برای طرح کمبود کاذب این محصول هستند تا بتوانند ضمن القای نیاز بازار به واردات این محصول، پرتقال خود را به هر قیمتی که می خواهند به مردم بفروشند.

    وی با بیان این‌که مرکبات در هفت استان کشور تولید می شود، افزود: درحال حاضر بیش از ۴٫۵ میلیون تن انواع مرکبات درکشور تولید می شود که حدود سه میلیون تن آن پرتقال است و هیچ مشکلی با توجه به نیاز سالانه کشور در تامین این محصول وجود ندارد.

    ایستادگی وزیر مقابل فشارهای واردکنندگان

    نایب رییس خانه کشاورز اظهار کرد: با توجه به هزینه های تولید و نرخ تورم قیمت منطقی برای هر کیلوگرم پرتقال درجه یک در بازار نهایتا ۳۵۰۰ تومان است و از چند روز آینده با آغاز توزیع این محصول از سوی سازمان تعاون روستایی که با مشارکت اتحادیه باغداران مازندران نیز همراه است، قیمت پرتقال در بازار کاهش می یابد و به قیمت منطقی نزدیک می شود.

    بیابانی تصریح کرد: باید از وزیر جهاد کشاورزی که علیرغم همه فشارهای غیر اصولی برای واردات مرکبات، با آن مخالفت کرد، تقدیر کرد چرا که کشور هیچ نیازی به واردات این محصولات ندارد و تنها عده‌ای سودجو می خواهند از این فرصت استفاده کنند که البته وزیر به درستی در مقابل آن ها ایستادگی کرد./آ

    مرجع : ایسنا

    برچسب ها : , ,
    انتشار یافته: ۱
    1. با سلام.پرتقال کیلویی ۷۰۰۰هزار تومان برای کسانی که تا این موقع سال ان را در انبار نگه داشته اند همان ۱۰۰۰تومان بهره رادارد.چون بعلت باران زیاد.کودهای تقلبی در بازار .هزینه زیاد برداشت. و پوسیدگی بیش از حد امسال مرکبات سود زیادی نمی کند.در سالهای گذشته در مناطق غرب رامسر که بیشترین باغات مرغوب مرکبات را دارد.از ۱۵ اسفند به بعد باغداران بخاطر گرمی بازار شب عید شروع به عرضه محصولات خود به میدان بار را می کردند .اما امسال بعلت خشکی تابستان.باران زیاد پاییز.پرتقال خوراکی برای شب عید کشاورز هم نمانده است.پرتقال دیر رس یا والن سیا در خرداد ماه برداشت می شود.اما امسال بخاطر دزدی زیاد .ونبود پرتقال در بازار همه را برداشت کرده اند .امسال وضع مرکبات بدتر است .بخاطر خشکی که اعلام شده است .پس مسولین از الان به فکر چاره باشند.وسلام