آقایان! فرودگاه، تاکسی‎تلفنی نیست

چاپ

به گزارش نیمه پر، در حالی که همگان از بخشی‌نگری‌های صورت گرفته در مازندران نگران هستند، این روند همچنان بحث برانگیز است.

عدم توسعه مازندران همواره در سایه تعصبات غیر مسئولانه برخی عناصر در این شهر و آن شهر کردن، به فراموشی سپرده شده و اعتبارات استان مانند گوشت قربانی به این سو و آن سو پراکنده شده است.

در حالی که از مدت‌ها پیش، عزت‎الله یوسفیان‎ملا نماینده آمل از راه‌اندازی فرودگاه در این شهرستان خبر می‌داد، عبدالوحید فیاضی نماینده نور و محمودآباد نیز چندی است خواستار توجه به فرودگاه موجود در این منطقه شده و معتقد است با تکمیل این فرودگاه می‌توان از آن برای توسعه استان بهر‌ه‌ گرفت.

اگرچه هنوز رویای فرودگاه در آمل به حقیقت نپیوسته و مخالفان این نماینده آن را اخبار تبلیغاتی می‌خوانند، اما یوسفیان‌ملا از ساخت بزرگ‎ترین فرودگاه شمال کشور در این شهرستان خبر داد و گفت: این فرودگاه در منطقه دشت‌ سر این شهرستان احداث می‌ شود که با وزیر کشور رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

نماینده مردم آمل در مجلس بیان کرد: فرودگاه بزرگ شمال کشور پس از بهره‌‎برداری قطعه اول راه‌‎آهن مترو در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار در دستور کار قرار می‌گیرد.

و اما فیاضی نماینده مردم نور نیز از این قافله عقب نماند و در سفر روز پنج شنبه علی لاریجانی رئیس مجلس به شهرستان محمودآباد خاطرنشان کرد: هم اکنون در جلسه مشترک با فرماندار، امام جمعه و رئیس مجلس شورای اسلامی پیرامون فرودگاه شهرستان محمودآباد حضور داریم و تلاش می‌کنیم موضوع فرودگاه محمودآباد را با توجه به دارابودن زیرساخت مناسب به سرانجام خوبی برسانیم.

وی اضافه کرد: فرودگاه نیروی هوایی محمودآباد با توجه به قرارگرفتن در مرکزیت سرزمینی مازندران از شرایط ایده‌آلی برخوردار است و به سبب آمادگی نیروی هوایی، به دنبال گسترش فرودگاه مذکور برای پیشرفت منطقه هستیم.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه هم‌اکنون ساخت فرودگاه از ابتدا با توجه به شرایط اقتصادی کنونی جامعه کار سختی است، تأکید کرد: فرودگاه محمودآباد زیرساخت‌های مناسبی دارد و برای توسعه آن، کار چندان سختی در پیش‌رو نداریم.

به گزارش بلاغ، حالا باید دید این‌بار در جدال شهرهای مازندران برای کسب عناوین درشت چه شهری برنده می‌شود و یا شهر سومی نیز برای این ادعا داد تظلم سر خواهد داد یا نه.

نباید فراموش کرد که فرودگاه به عنوان یکی از اساسی ترین زیرساخت پرهزینه استان، مسئول ارائه خدمات به همه شهرهای استان است و استانی به‌مانند مازندران با توجه به ارزش فوق‎العاده زمین های آن، نمی تواند با سخاوت انتحاری اراضی بی نظیر و سرمایه های خود، هزینه خواسته های غیرکارشناسی این و آن نماینده شود.

در حال حاضر، مازندران دارای سه فرودگاه در ساری، نوشهر و رامسر است که ضرورتی برای هزینه ده‌ها میلیارد تومان سرمایه خود برای تأسیس فرودگاه دیگر را نمی‌بیند و لازم است به جای ارائه و پیگیری چنین طرح هایی، به فکر اعتبار گرفتن برای فرودگاه‌های موجود در استان باشیم و ظرفیت‌های خود را کیفی‌سازی کنیم.

بلاغ/