پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 3903
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۷ اسفند, ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۵
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    تغییر نام فرودگاه دشت‌ناز به مصلحت مازندران نیست

    نماینده ولی فقیه در مازندران یک‌سال قبل گفته بود: قضیه تغییر نام برای فرودگاه دشت‎ناز را مصلحت نمی‎دانم.

    به گزارش نیمه پر ، در هفته اخیر در مراسم معارفه شهردار سورک، حجت‌الاسلام سید مجتبی رسولی، امام جمعه میاندورود اظهاراتی درباره فرودگاه دشت‎ناز داشت که دقیقاً یک‌سال قبل آیت‎الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران حرف آخر در مورد این فرودگاه را زده بود؛ اما انگار این زخم خیالی بعد از یک‌سال سر باز کرده است.
    امام جمعه میاندورود گفت: نزدیک‌ترین شهر و دروازه ورود به مرکز استان، سورک است و هر کسی از داخل و خارج کشور بخواهد وارد مازندران شود، باید از میاندورود وارد مرکز استان شود.

    وی با بیان اینکه دعواها را متوجه نمی‌شوم و دنبال آن هم نبودم و نیستم، ابراز داشت: دنبال نام‌گذاری فرودگاه نبودم و این تصمیماتی است که استان خواهد گرفت.

    رسولی تأکید کرد: جای هیچ بحثی وجود ندارد که شما هرچه نامش را بگذارید، فرودگاه در دل میاندورود است و هر کسی می‌خواهد وارد ساری شود باید از میاندورود بگذرد.

    این مسئول با بیان اینکه فرودگاه پیش‌کش همه شما در مرکز استان و هر کاری می‌خواهید، انجام دهید، گفت: فرودگاه ظرفیت میاندورود است و نمی‌توانید برای رفتن به ساری از میاندورود عبور نکنید الا اینکه مانند کارآگاه گجت از اینجا بپرید و بروید ساری.

    * تغییر نام فرودگاه ساری به مصلحت مازندران نیست

    آیت‌الله نورالله طبرسی، یک‌سال قبل «۴ اسفند ۹۲» در نشست با پرسنل فرودگاه‌های استان با بیان اینکه نام فرودگاه ساری در سازمان جهانی ایکائو به نام دشت ناز ساری ثبت شده و به هیچ عنوان تغییر پیدا نمی‌کند، اظهار داشت: آن زمانیکه بحث فرمانداری و بخشداری سورک مطرح شد، توجیهی برای دو فرمانداری در مرکز استان نداشتیم اما به خواسته مردم احترام گذاشتیم، اما قضیه تغییر نام را برای ساری مصلحت نمی دانم.

    طبرسی با اشاره به اینکه فرودگاه بحث شهر، نقطه و مکان نیست بلکه بحث بین‌المللی بودن آن است، خاطرنشان کرد: عنوان شهر سورک هنوز در نقشه نیست، پس چطور اسم بین‌المللی فرودگاه به‌نام این شهر ثبت شود؟

    وی بیان کرد: تغییر نام فرودگاه به‎نام سورک درست نیست، چرا؟ چون فرودگاه هویت و شناسنامه استان است و باید حفظ شود.

    * نام فرودگاه دشت‌ناز قابل تغییر نیست

    همچنین مدیرکل فرودگاه های مازندران هم گفته بود: نام فرودگاه ساری را با نام دشت ناز در عرصه بین المللی مطرح بوده و این نام قابل تغییر نیست.

    موسی مشاء زمینی افزود: اگر نام فرودگاه ساری به دلیل بین‌المللی بودن، تغییر کند، از رتبه یک به چهار تنزل داریم که در تخصیص اعتبار درجه یک اهمیت به‎سزایی دارد.

    این مسئول نام فرودگاه ساری را در تمام نقشه‎های هوایی نامگذاری‌شده اعلام کرد و یادآور شد: نام هواشناسی ساری در اختیار خلبانان قرار گرفته است.

    بلاغ/