کد خبر : 3806 | تاریخ انتشار : شنبه ۲ اسفند, ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴

اعتراضات مردم روستاهای غرب رامسر سخنرانی شریعت نژاد را نیمه تمام گذاشت+ عکس

شب گذشته مردم روستاهای غرب رامسر در ادامه روند پیگیری و اعتراضات خود نسبت به احداث تصفیه خانه فاضلاب در این منطقه از نماینده رامسر در مجلس دعوت کردند تا در این زمینه صحبت هایی را داشته باشد که این دیدار به حاشیه رفت و موجب شد تا شریعت نژاد سخنرانی را نیمه تمام رها کند و به سرعت محل دیدار را ترک کرد.

به گزارش نیمه پر، مدتی است که محل پیش بینی شده ساخت تصفیه خانه آب وفاضلاب شهرستان رامسر موجب اعتراض اهالی و مردم روستاهای اطراف این مکان شده است و با احداث این تصفیه خانه در محل منظور مخالف هستند.

پیگیری ها و تلاش های مردم و شورای این روستاها برای لغو این تصمیم از سوی مدیران کل و مسئولان شهرستانی همچنان ادامه دارد و معتقد هستند که به هیج وجه نبایستی تصفیه خانه فاضلاب شهری رامسر در زمین های اطراف روستاهای شان ساخته شود.

این پیگیری ها در چند ماهه اخیر به تجمع در دو دیدار مردمی مسئولان در مصلی که یکی در هفته دولت اتفاق افتاد و دیگری در دهه فجر انجام شدمنجر شده است و مردم و نمایندگان شورای روستاها در اظهارت خود اینگونه بیان می کردند که با توجه به جلسات متعددی که با مسولان شهرستانی در مساجد روستاها گذاشته شد مسئولان قول دادند که کاری نمی کنند  تا مردم ضرر ببینند اما بعد از همان جلسات باز هم مهندسین و کارشناسانی برای ارزیابی زمین ها به محل پیش بینی شده آمدند و پیشنهاد خرید زمین را از مردم دادند که این اتفاق مجددا موجب اعتراض اهالی روستاهای غرب رامسر شد و بار دیگر بر حاشیه های این ماجرا افزود.

در ادامه پیگیری های اهالی روستا که در هر چند مدت یکی از مسئولان شهرستانی و استانی را به مسجد محل خود دعوت می کنند و صحبت ها و اعتراضات خود را براییشان بیان می کنند، شب گذشته شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی مهمان این اهالی در مسجد روستای دریاپشته بود و قرار بر این بوده است که صحبت ها و پیگیری های خود را در مورد احداث این تصفیه خانه را داشته باشد.

طبق گزارشات به دست آمده از این دیدار ابتدا در این جلسه مردمی با نماینده مجلس تنی چند از شورای روستاهای غرب رامسر و اهالی به بیان اعتراضات و مشکلات بعد از احداث این تصفیه خانه پرداختند و بعد از اتمام صحبت های اهالی نوبت به شریعت نژاد برای ایراد سخنرانی در زمینه این موضوع رسید.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در سخنرانی خود در این جلسه از موضوعات مختلفی همچون مشکلات مردم غرب مازندران، عدم استفاده درست از صنایع و کارخانجات، پیگیری سفر رئیس مجلس در هفته آینده به غرب استان، پیگیری امورات زمین های بنیاد علوی صحبت کرد و در مورد موضوع جلسه نیز قول پیگیری داد که کاری نمی کند که مردم ضرری ببینند.

حاضران در این دیدار مردمی در ادامه با سر و صدا کردن و صحبت با یکدیگر آرام آرام سکوت جلسه را شکستند و در همین حین یکی از حاضران برخواست و خطاب به نماینده مجلس گفت: ما از صحبت های شما قانع نشدیم و شما فقط در حال شعار دادن هستید، شما اینجا آمدید که برای انتخابات تبلیغ کنید!! که در بین همین صحبت های اعتراضی، شریعت نژاد گفت: پس در این جمع فقط شما معترض هستید و چرا بقیه حرفی نمی زنند.

 با گفتن این جمله برخی از حاضران برخواستند و به حمایت از فرد معترض پرداختند و چندین بار نیز شعار ما همه معترضیم را سر دادند.

نماینده مردم رامسر در مجلس نیز صحبت های خود را قطع کرد و برخی از مردم نیز مسجد را ترک و برخی دیگر هم به سمت تریبون رفتند که در همین حال و بعد از مدتی شریعت نژاد مسجد را ترک کرد و سخنانش را نیمه کاره گذاشت.

در حین خروج شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم رامسر در مجلس مجری از وی خواست تا صبر کند اما وی دستش را به نشانه اعتراض بالا آورد و از مسجد خارج شد.

حال این اقدامات و اتفاقت در شب گذشته موجب حاشیه هایی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی رامسر شده است و همچنان نیز ادامه دارد.

در پایان باید گفته شود که مسئولان رده اول شهرستانی و استانی در زمینه احداث این تصفیه خانه تصمیمات و اقدامات مناسب تری بگیرند و روند پیگیری اعتراضات اهالی این روستاها را رسانه ای کنند و مدیریت بیشتری را در این زمینه داشه باشند تا بیش از این بر حاشیه های این موضوع افزوده نشود چون اگر این چنین بر این موضوع دامن زده شود مطمئنا تبعات دیگری بر فضای اجتماعی شهرستان حادث خواهد شد که شاید جبران ناپذیر باشد.

   s5b5w590cm0qwx9y7gi7

۳۳dzd8yw2krrvdzod875jbo3g457vn0bbm25b52g۵lfiy60sbyza6p1a0ybrucyf514e422dxwh8j8xp

  • آخرین خبر
  • ::

  • پربازدیدترین ها
  • ::

  • پربحث ترین ها
  • ::

  • صفخه اصلی سایت