پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 3341
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۵ بهمن, ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    کارتر: ایران و داعش دو تهدید اصلی آمریکا هستند

    جلسه کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا امروز در حالی برای بررسی صلاحیت نامزد وزارت دفاع آمریکا آغاز شد که معترضان ضدجنگ بار دیگر در محل برگزاری نشست حضور یافته‌اند.

    به گزارش نیمه پر ،کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا روزچهارشنبه طبق برنامه برای بررسی صلاحیت «اشتون کارتر» که از سوی رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان گزینه نامزدی وزارت دفاع این کشور معرفی شده، تشکیل جلسه داد.

    کارتر در آستانه این نشست، به صورت مکتوب به ۳۰۰ سوالی که سنا در مورد موضوعات مختلف برای وی ارسال کرده، پاسخ داده بود. وی در بخشی از این جوابیه مکتوب در رابطه با ایران نوشته بود: «من نگرانی‌هایی در مورد ماهیت فرقه‌گرایانه فعالیت‌های ایران در عراق دارم.»

    جلسه امروز که به ریاست «جان مک‌کین» سناتور جمهوری‌خواه برگزار شد، بار دیگر شاهد حضور معترضان ضد جنگ از جمله فعالان گروه موسوم به «کد پینک» است.

    مک‌کین در ابتدای این نشست با بیان اینکه آمریکا در حال حاضر با «تهدیدات پیچیده‌ای» مواجه است، گفت مسائل دفاعی نباید «گروگان اختلافات داخلی» این کشور باشد. وی همچنین تصریح کرد: «بسیاری از معضلاتی که امروز با آن مواجه هستیم، نتیجه سال‌ها اشتباع و هدر دادن منابع است.»

    سناتور «جک رید» هم پیش از آغاز اظهارات کارتر به صحبت پرداخت و چالش‌های پیش روی آمریکا را به ترتیب پرونده هسته‌ای ایران، داعش، خروج زودهنگام از افغانستان و بحران اوکراین و مقابله با روسیه، دانست.

    کارتر سپس به اظهار نظر پرداخت و گفت در صورتی وزیر دفاع شود، از منافع آمریکا و متحدانش به بهترین نحو محافظت کرده و تلاش می‌کند تا آمریکا را همچنان به عنوان «بانفوذترین کشور جهان» حفظ کند.

    نامزد وزارت دفاع آمریکا با بیان اینکه معرفی وی با ارائه بودجه دفاعی همزمان شده، اذعان کرد که اطلاعات چندانی از جزئیات بودجه سال آینده پنتاگون، ندارد.

    وی در پاسخ به این سوال که راهبردش برای مبارزه با گروه تروریستی داعش چیست، گفت این راهبرد باید بر اساس «شکست پایدار داعش» باشد.

    کارتر در رابطه با راهبرد آمریکا در منطقه، نقش ایران را یک عامل «بسیار پیچیده» توصیف کرد و در پاسخ به این سوال که «آیا داعش بزرگترین چالش پیش روی آمریکا است؟»، گفت: «ما با دو خطر جدی فوری در خاورمیانه مواجه هستیم. یکی داعش و دیگری ایران است.»

    گزینه معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه نفوذ ایران در عراق، در دوره نخست‌وزیر نوری المالکی افزایش یافت، گفت اکنون زمان آن است که این نفوذ مهار و کنترل شود.

    وزیر دفاع احتمالی آمریکا در رابطه با تحولات عراق و نحوه مبارزه با داعش نیز گفت: «نیروهای عراقی که ما آموزش دادیم، در حال باز پس گرفتن اراضی هستند.»

    کارتر در پاسخ به این سوال که آیا با ارسال تسلیحات برای اوکراین موافق است، گفت: «من به شدت متمایل به این کار هستم، چراکه ما باید از اوکراین در دفاع از خود، کمک کنیم.»

    وی در پاسخ به سوالی در مورد گسترش موارد تجاوز جنسی در ارتش آمریکا، گفت: «این یکی از موارد شایع در جامعه ماست… اما بروز این امر در ارتش، تخطی از شرافت و اعتماد است.»/

     

    مشرق /