پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Friday 26 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 322
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۷ آبان, ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
  • شما اینجا هستید :صرفاً جهت اطلاع
  •   

    توهین یا ...؟

    اظهارنظر عجیب زیباکلام درباره شورای نگهبان!

    این اولین بار نیست که حمله به شورای نگهبان از سوی حامیان فتنه در دستور کار قرار می گیرد اما صراحت در اتهام زنی به این نهاد سابقه چندانی ندارد.

    نیمه پر/ صادق زیباکلام در نامه‌ای به آیت‌الله حائری شیرازی، به نامه اخیر او به علی مطهری درباره فتنه 88 پاسخ داده و در خلال آن بی طرفی شورای نگهبان را زیر سوال برده است!

    به گزارش گروه سیاسی صراط، زیباکلام در بخشی از این نامه که خبرآنلاین آن را منتشر کرده، نوشته است: “حضرت آیت‌الله حائری شیرازی، من وارد کم و کیف نتایج انتخابات 88، پی‌آمدهای بعد از اعلام نتایج آن انتخابات، رویکرد آقایان مهندس موسوی و جناب حجت‌الاسلام کروبی و بالاخره واکنش مسئولین به آن اعتراضات نمی‌شوم. بالاخره روزی جریانات سال 88 مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت. آنچه که برایم عجیب بود و در حقیقت اسباب نوشتن این نامه شد بکارگیری یا تکیه جنابعالی بر روی مقوله‌ای بنام “عقل اجتماعی” در مخالفت با آقایان موسوی و کروبی بود. اولاً جنابعالی فرض گرفته‌اید که میلیون‌ها نفری که به نتایج آن انتخابات اعتراض داشتند از خود اراده و نظری نداشته و چشم و گوششان به آقایان موسوی و کروبی بود و به دعوت این آقایان بود که راهپیمایی اعتراضی موسوم به سکوت در عصر روز دوشنبه 25 خرداد را براه انداختند. این فرضتان کاملاً مورد مناقشه است. ثانیاً، این انتقادتان که ایشان و سایر معترضین می‌بایستی به نهاد رسمی برگزارکننده انتخابات مراجعه می‌کردند هم با توجه به تمایل و جانبداری آشکار شورای محترم نگهبان از یک طرف منازعه و بیطرف نبودن این نهاد توقع‌تان خیلی واقع‌بینانه و منصفانه نمی‌باشد. معترضین سال 88 به کنار، آیا خود جنابعالی شورای محترم نگهبان را بعنوان یک “داور منصف و بیطرف” تعریف می‌کنید؟”

    فارغ از متن پاسخ زیباکلام، این بخش از نامه او به صراحت درباره عملکرد شورای نگهبان در انتخابات 88 مدعی “تمایل و جانبداری آشکار شورای محترم نگهبان از یک طرف منازعه” شده است!

    گفتنی است این ادعا در حالی مطرح می شود که عملکرد شورای نگهبان در انتخابات مختلف توسط ناظران کاندیداها نیز نظارت می شود و از قضا، در انتخابات 88، تعداد ناظران انتخاباتی میرحسین موسوی در قریب به اتفاق حوزه های انتخاباتی از سایر نامزدها بیشتر بود و جالب اینکه اکثر این ناظران نیز عملکرد نمایندگان هیات نظارت شورای نگهبان را تایید کردند.

    این اولین بار نیست که حمله به شورای نگهبان از سوی حامیان فتنه در دستور کار قرار می گیرد اما صراحت در اتهام زنی به این نهاد سابقه چندانی ندارد.

    گفتنی است زیباکلام اخیرا درباره فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبان برای مجلس خبرگان نیز گفته است: اصلاح‌طلبان ساز و کار و قدرتی برای مجلس خبرگان ندارند که بخواهند نمایندگانی راهی مجلس خبرگان کنند در واقع اگر اصلاح‌طلبان برای مجلس خبرگان نامزدهایی داشته باشند شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد افرادی که کوچک‌ترین نزدیکی با اصلاح‌طلبان داشته باشد وارد این مجلس شوند بنابراین من فکر نمی‌کنم خیلی اهمیت داشته باشد که اعضای آینده مجلس خبرگان چه کسانی باشند.

    بنا بر ادعای او، اگرچه برای اصلاح‌طلبان انتخابات مجلس خبرگان مهم است اما شورای نگهبان اجازه کاندیداتوری افراد منتسب به این جریان را برای این انتخابات نمی‌دهد بنابراین بهتر است اصلاح‌طلبان هم و غم خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بگذارند.

    صراط نیوز/