اسلحه شکاری جریان هاشمی به سوی وزیر پرکار بهداشت نشانه رفت

چاپ

به گزارش نیمه پر ، دولت تدبیر و امید را بسیاری از تحلیل‎گران سیاسی، پیروزی مجدد هاشمی رفسنجانی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری می‎دانند، اما حسن روحانی در انتخاب وزرا نشان داد که پیروزی شکننده خود را علاوه بر هاشمی‎رفسنجانی مدیون جریان‎های دیگری نیز هست و همین مسأله کابینه ناهمگونی را رقم زد که در آن از پورمحمدی اصولگرا تا زنگنه کارگزارانی و حجتی اصلاح‌طلب در کنار هم به چشم می‎خورند، این روند قطعاً مطلوب طبع حلقه مجمع که خود را پیروز اصلی میدان انتخابات ریاست جمهوری می‌دانند نبوده است.

از همین روست که احتمال تصفیه درون کابینه از سوی جریان هاشمی زیاد ارزیابی می‌شود اما با توجه به شکننده بودن پیروزی روحانی احتمال اینکه تصفیه درون کابینه همانند کابینه احمدی‌نژاد به پس از انتخابات دور دوم ریاست جمهوری ـ با فرض پیروزی مجدد روحانی! ـ موکول شود جدی‌تر به نظر می‌آید اما گویا دوستان حاضر در حلقه مجمع چندان هم صبر و حوصله منتظر ماندن تا دو سال بعد را ندارند و روند تخریب بعضی وزرا کمتر همراه را، آن هم با درج کاریکاتور و اتهام علنیِ همراهی با اصولگرایان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی آغاز کرده اند.

بر اساس فرض اصلاح‎طلبان، قاضی‌زاده هاشمی احتمالاً به عنوان کاندیدایی از جریان اصولگراها، در انتخابات ۹۶ رودرروی روحانی خواهد ایستاد.

آنچه گفته شد شرحی بود از تیتر نسخت شماره روز سه‎شنبه روزنامه آرمان، روزنامه‎ای که نقش ارگان رسمی جریان نزدیک به هاشمی‎رفسنجانی را بازی می‎کند و دیروز به جان قاضی‎زاده هاشمی افتاده بود.

آرمان می‎نویسد که نخستین وزیر بهداشت کشور همان وزیر صحیه کابینه قوام یعنی مودب الدوله بود که جای خود را به حکیم الدوله داد و این یعنی حتی از نام‎شان بر می‎آید که نخستین وزرای بهداشت تنها و تنها به فکر سلامتی و بهداشت مردم بودند و البته این طعنه‌ای‌ست به وزیر بهداشت روحانی که ایازی معاون قالی‌باف را دست راست خود کرده و از جانب رسانه‌های اصولگرا به خاطر عملکرد خوبش تحسین می‌شود.

یاران هاشمی اما همین‌قدر را هم بر نمی‌تابند و با القای قصد رقابت او در انتخابات آتی با روحانی، قصد دارند تا وی را از چشم رئیس کابینه انداخته و احتمال سقوطش را دوچندان کنند.

تیم رفسنجانی، گویی سهم هیچ‌کس را در کابینه روحانی بر نمی‌تابند اما باید گفت که این آغاز ماجرا نیست زیرا حلقه مجمع در صورت موفقیت در حذف قاضی‌زاده هاشمی قطعاً دومینوی تصفیه کابینه را با تلاش برای حذف سایر وزاری غیرهمراه خود یعنی امثال رحمانی فضلی، پورمحمدی و … را ادامه می‌دهد.

 

بلاغ /