دود شدن ۶۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰ نخ سیگار قاچاق در کشور

چاپ

به گزارش نیمه پر ،محمدرضا تاجدار در دومین همایش استانی و کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق کالای دخانی و بررسی قوانین جدید مقابله با قاچاق کالا در کرمان اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال بیش از ۵۳۰ نوع محصول دخانی قاچاق در کشور کشف شده که حدود ۵۰ نوع محصول دخانی در گروه یک محصولات قرار دارند و ۴۸۰ نوع از این کشفیات هم ردیف تولیدات داخلی کشور هستند.

دود شدن ۴۰۰۰ میلیارد تومان سیگار قاچاق

وی افزود: براساس گزارش وزیر بهداشت، از مصرف ۶۵ میلیارد نخ سیگار حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان بابت ورود قاچاق کالای دخانی به کشور دود می شود.

تاجدار تصریح کرد: هر میزان واردات قاچاق افزایش داشته، واردات قانونی و تولید دخانیات نیز در کشور کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش عوارض و مالیات و کاهش سهم شرکت دخانیات ایران در بازار دخانیات گفت: شرکت دخانیات ایران کمتر از ۲۰ درصد در بازار دخانیات سهم دارد و بحث حمایت از اشتغال داخلی و ۷۰۰۰ نفر نیروی شرکت دخانیات را کسی ندیده است.

مدیر نظارت و صیانت از تولید شرکت دخانیات ایران اظهار کرد: قرار بود در سال جاری ۳۴ میلیارد نخ سیگار در کشور تولید کنیم که در حال حاضر به تولید ۱۰ میلیارد نخ نرسیده‌ایم.

کشت توتون و تنباکو در ۸۰۰۰ هکتار از مزارع کشور

تاجدار افزود: ۸۰۰۰ هکتار کشت توتون و تنباکو در کشور انجام می شود و از ۸۰۰۰ کشاورز خرید می کنیم که مسئولان باید در وضع مالیات به این مسائل و اشتغال این افراد توجه کنند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۲۰۰۰ کارتن کشفیات سیگار در کشور بوده است که در سال جاری تاکنون بیش از ۳۰ هزار کارتن کشف شده است و تا پایان سال به ۴۰ هزار کارتن می رسیم.

ایجاد ۸۰ هزار شغل در ازای رسمی شدن واردات سیگار

مدیر نظارت و صیانت از تولید شرکت دخانیات ایران بیان کرد: ۳۵۰ میلیارد تومان قرار بود از افزایش مالیات عاید دولت شود، آیا شد؟ مسئولان باید به این مسائل توجه و نمایندگان مجلس پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: اگر می خواهیم عدد قاچاق کالای دخانی را به کمتر از ۱۵ درصد برسانیم باید همه تلاش کنند و در وضع مالیات، این مسائل را در نظر بگیریم.

تاجدار بیان کرد: اگر عدد قاچاق را به کمتر از ۱۰ درصد برسانیم ۲۱ میلیارد به شبکه کشور تزریق می شود و اگر ۲۱ میلیارد نخ سیگار به صورت رسمی وارد شود، ۸۰ هزار شغل در کشور ایجاد می شود و مسئولان باید به این مسئله توجه و از ظرفیت شرکت دخانیات بیشتر استفاده کنند.

مشرق/