ورود تبلیغات اقتصادی در فضای درونی مدارس اصلاً مجاز نیست

چاپ

به گزارش نیمه پر ، عبدالوحید فیاضی، در مخالفت با طرح خصوصی‌سازی مدارس اظهار داشت: تبلیغات در فضای درونی مدارس اصلاً مجاز نیست و استفاده از محوطه‎های بیرونی هم چندان زیبنده مدارس نیست و اقتصاد آموزش و پرورش را نیابد از این منظر تأمین شود و زمانی که هجوم کالاهای تبلیغاتی به سمت مدارس برود، مدرسه تبدیل می شود به یک بازار که هر تاجری به دنبال تبلیغ کالای خودش در این فضا می افتد.

وی افزود: با ورود تبلیغات تجاری به مدارس ذهن دانش‎آموزان درگیر می شود، در حالی که مدرسه باید حامل پیام تربیتی و آموزشی باشد و فضای مدرسه باید آذین شده به آموزه های علمی و دینی باشد و ورود تبلیغات اقتصادی به مدارس کار صحیحی نیست.

نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد بنده است این است که با خصوصی سازی مدارس به نوعی تاراج سرمایه معنوی کشور رخ می دهد و به همین راحتی نمی توان در مقوله مهمی مثل تعلیم و تربیت فرزندان این کشور را به بخش خصوصی بسپاریم و با توجه به اهمیت موضوع، نهاد حاکمیت باید برای این بخش وقت بگذارد و هزینه کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نگاهی در کشور وجود دارد که می پندارد که آموزش و پروش مصرفی و هزینه بر است و برای کاهش هزینه ها باید به بخش خصوصی واگذار شود و این فکر غلطی است و تعلیم تربیت همانند نظافت و تولید کالا نیست که به بخش خصوصی واگذار شود و باید خود دولت برعهده بگیرد و مدیریت کند.

وی خاطرنشان کرد: البته دولت می تواند هزینه ها را از منابع دیگر تزریق کند اما با واگذاری مدارس به اشخاص و بخش خصوصی می تواند فاجعه ای بزرگی رخ دهد و این نگاه متناقض با قانون اساسی است.

 

بلاغ /