خطر از بیخ گوش لبنان گذشت

چاپ

نیمه پر/ نیروهای ارتش لبنان در عملیاتی موفق شدند یک خودروی حامل ۱۲۰ کیلوگرم مواد منفجره را در منطقه «عین الشعب» در ورودی جنوبی شهرک عرسال در شمال شرق این کشور کشف و خنثی کنند.

در جزئیات این خبر آمده است ارتش لبنان به یک خودروی «مرسدس» که در جاده خاکی منطقه عین الشعب پارک شده بود، مشکوک شد و پس از بررسی‌های انجام شده، معلوم شد این خودرو بمب‌گذاری شده و مجهز به مواد منفجره است. یک کارشناس نظامی ارتش نیز با حضور در محل، خودرو را بررسی و مواد منفجره موجود در آن را که حدود ۱۰۰ کیلوگرم بود، خنثی کرد. در این خودرو مقادیری نیز سلاح از جمله خمپاره موجود بود.

فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه‌‌ای اعلام کرد «به دنبال اجرای عملیات دستگیری تروریست‌ها و شناسایی خودروهای بمب‌گذاری شده، یگانی از مدیریت اطلاعات موفق شد یک خودروی مرسدس بنز را در منطقه “جرود عرسال- عین الشعب” شناسایی کند و پس از بررسی خودرو، ثابت شد آن مجهز به بمب‌های دست‌ساز به وزن ۱۲۰ کیلوگرمی بود. این مواد منفجره که آماده انفجار بود، توسط کارشناس نظامی خنثی شد.»

خشونت‌های گروه‌های تکفیری «داعش» و «جبهه النصره» علیه ملت لبنان از شنبه گذشته با انفجارهای تروریستی در منطقه شیعه‌نشین «جبل محسن» در طرابلس، تشدید شده است. این گروه‌های تروریستی تاکنون نتوانسته‌اند به هدف خود در ایجاد فتنه مذهبی و طایفه‌ای در این کشور جامه عمل بپوشانند.

مرجع : وبلاگ مشرق