پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23825
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۲ فروردین, ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۴
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    رئیس اتحادیه فروشندگان آهن مطرح کرد: گرانی سؤال‌برانگیز میلگرد و آهن طی ۲ ماه اخیر

    رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با بیان اینکه هنوز خرید و فروشی در بازار انجام نشده اما آهن و میلگرد گران شده‌اند، مقصر اصلی این افزایش قیمت‌ها را تولیدکنندگان دانست.

    یه گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ؛ حمیدرضا رستگار اظهار داشت: متاسفانه بازار در نیمه دوم اسفندماه سال گذشته با رشد ۱۵۰۰ تومانی در قیمت هر کیلو میلگرد روبه‌رو شد. در آن مقطع برای ما این سوال مطرح شد که به چه دلیل افزایش قیمت‌ها به وجود آمده است. حالا در هفته نخست فعالیت واحدها در سال جاری هم مجددا بازار با افزایش ۵۰۰ تومانی هر کیلو میلگرد روبرو شده است، در مجموع از اسفند پارسال تا ۲۰ فروردین امسال بازار شاهد رشد دو هزار تومانی تیرآهن و میلگرد در هر کیلو است.

    رئیس اتحادیه فروشندگان آهن دلایل افزایش قیمت‌ها را افزایش قیمت دستمزد و تغییرات قیمتی توسط واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: هنوز در بازار معامله‌ای نشده که ما به مشتریان قیمت‌ها را بالا بگوییم ما مقصر اصلی افزایش قیمت‌ها را واحدهای تولیدی می‌دانیم.

    رستگار تاکید کرد: در حال حاضر هیچ توجیهی برای افزایش قیمت‌ها وجود ندارد اگر واحدهای تولیدی بخواهند افزایش دستمزدها را عنوان کنند رقم‌ها به حدی نیست که بازار مدام با افزایش قیمت روبه‌رو باشد علاوه بر این تغییرات بین‌المللی نیز نمی‌تواند تاثیری بر بازار داخلی آهن داشته باشد.

    وی تصریح کرد: نباید مصرف‌کنندگان تاوان مشکلات صادراتی تولیدکنندگان را پرداخت کنند. امروز هر کیلو تیرآهن از ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان به ۱۷هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است و هیچ پاسخی نیز در مورد دلایل افزایش قیمت‌ها عنوان نمی‌شود. در مجموع به نظر می‌رسد دولت باید تدبیر مناسبی را برای ساماندهی قیمت محصولات فولادی اعمال نماید تا بازار شاهد این نوسانات قیمتی نباشد.

    رئیس اتحادیه فروشندگان آهن تاکید کرد: ما هنوز معامله‌ای انجام نداده‌ایم و طبیعتا اوایل اردیبهشت ماه خرید و فروش‌ها آغاز می‌شود چرا باید در شرایطی که در بازار خرید و فروشی وجود ندارد آهن گران شود.

    برچسب ها :