عقب‌ماندگی‌های حوزه مسکن با تفکر جهادی باید حل شود

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در نشست با علی اصغر آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مازندران به مناسبت گرامیداشت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۲۱ الی ۳۱ فروردین دهه حساب  ۱۰۰ حضرت امام(ره)، اظهار کرد: باتوجه به سالروز نهاد بنیاد مسکن به دستور امام راحل جا دارد به همه فعالان در این حوزه خداقوت بگوییم.

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: مسکن یکی از اساسی ترین نیازهای بشر است جایی که باید در آن آرامش بگیرد، به‌خصوص در مناطق محروم که به‌دلیل عدم توجه در طول قرون گذشته پیش از انقلاب عقب‌ماندگی‌هایی است که به‌وجود آمده است، و تعدادشان زیاد شده تا جایی که هر چقدر تلاش می‌کنیم نتیجه نمی‌گیریم و نیازها متراکم شده است.

محمدی لائینی با اشاره به ترک فعل‌های گذشته خواستار تقویت روحیه جهادی و تلاش شبانه‌روزی با کم کردن هزینه‌ها و بیشتر کردن تلاش‌ها در حوزه مسکن شد و تصریح کرد: ترویج نگاه جهادی در همه حوزه‌ها باید از یک مرجعیت و کانون فرهنگی با عنوان ایمان وجودی انسان انرژی بگیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه تزریق روح و فرهنگ ایمان در عناصر انسانی شاغل در مجموعه آن نهاد نقش اساسی دارد، عنوان کرد: رسوخ فساد موجب افرایش هزینه‌ها و کاهش کارکردها می‌شود، متاسفانه برخی مدیران حقوق آنچنانی داشته و دارای چندین خودرو هستند و به اشرافیت و زیاده‌خواهی افتادند.

امام‌ جمعه ساری با تاکید بر لزوم تقویت خداترسی بین مدیران، خاطرنشان کرد: اینها از بچه‌های جهادی درس بگیرند که در دفاع مقدس چقدر کم‌هزینه و مفید بودند بدون اینکه شعاری داشته باشند، اگر ما از یک طرف بودجه کمی داریم از طرف دیگر باید سلامت دینی و اخلاقی را افزایش بدهیم.

وی بااشاره به اینکه آمارها از بنیاد مسکن چندان مورد رضایت نیست، گفت: امیدواریم با تفکر جهادی عقب‌ماندگی را جبران کرده و خودمان را به معدل کشوری رسانده و سال‌های آینده شاهد گزارشات بهتری باشیم، البته در حوزه روستاها کار را از نظر کیفیت و کمیت رشد بدهید و سعی کنید رضایتمندی مردم را حداکثری کنید، اعتماد مردم به این نهاد باید بماند، چرا که همه در مقابل امام باورمند هستند که ایشان خادم مردم بود‌، حال مجموع کارکرد این نهاد نیز باید رفاه مردم را فراهم بیاورد و نشان دهد که تفکر انقلابی نه در شعار بلکه در عمل حاکم است.

محمدی لائینی بیان کرد: توجه و رفع مشکلات محرومین ومستضعفین از دغدغه های حضرت امام(ره) بوده واین مهم هم اکنون نیز مورد سفارش مقام معظم رهبری می باشد که عزیزان بنیاد مسکن بایستی با همت وتلاش ونظارت دقیق به دنبال شناسایی مناطق محروم وافراد بی خانمان باشند وبه امور آنها رسیدگی نمایند.