تمدید فصل صید در دریای مازندران تا ۳۱ فروردین‌ماه

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، حسن اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: براساس درخواست‌های شرکت‌های تعاونی پره استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به سازمان شیلات، تکرار تمدید فصل صید ماهیان خزری تا پایان فروردین اعلام شد.

وی شرایط نامناسب آب و هوایی و کاهش چشمگیر صید ماهیان استخوانی از دریا را علت دو مرحله تمدید فصل صید عنوان کرد و افزود: مرحله نخست بمدت پنج روز تا ۲۰ فروردین و اکنون نیز مهلت پایانی صید ماهیان استخوانی ۳۱ فروردین خواهد بود.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه از آغاز فصل صید یعنی ۱۵ مهر ۱۴۰۰ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱، هزارو ۶۲۷ تن ماهی استخوانی در مازندران صید شد که در مقایسه با مدت مشابه ۳۴ درصد کاهش داشت، ارزش این میزان صید را بیش از ۲۰۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گفته اسحاقی؛ آلودگی رودخانه بر اثر ورود فاضلاب خانگی و صنعتی، سموم کشاورزی و افزایش صید‌های غیر مجاز به علت کمبود نیروی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات نیز از علل کاهش صید در مازندران است.

وی بیان کرد: چهار هزار و ۲۰۰ صیاد در قالب ۵۴ شرکت صیادی پره در استان برای صید ماهیان استخوانی دریای خزر فعالیت می‌کنند.

مدیرکل شیلات مازندران ادامه داد: در رودخانه‌های شاخص شیلاتی در حال حاضر مشغول به گرفتن مولدین ماهی سفید جهت استحصال تخم و تکثیر در مراکز بازسازی هستیم و این اتفاق هنوز با نظر کارشناسی اداره کل شیلات به میزان مشخص نرسیده است و احتمال تمدید زمان پایان فصل صید وجود دارد.

اسحاقی با اشاره به اینکه کاهش وحشتناک صید ماهیان استخوانی چالش‌های بسیاری را برای شرکت‌های تعاونی پره رقم زده است خاطرنشان کرد: امیدواریم با مصوبات سفر ریاست جمهور که در خصوص این شرکت‌ها داشتیم و ابلاغ و تخصیص به موقع منابع مالی مصوبات، بسیاری از مشکلات جامعه هدف و شرکت‌های تعاونی پره حل شود.