پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23806
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۶ فروردین, ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    بازدید ۸۸ هزار گردشگر نوروزی از موزه‌های مازندران

    سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران گفت: بر طبق آمار تاکنون یک میلیون و ۶۹۲ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان بازدید کردند که از این تعداد بیش از ۸۸ هزار نفر از مسافران نوروزی موزه‌های استان را انتخاب کردند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا ، مهدی ایزدی در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار اقامت مسافر در مازندران، اظهار کرد: بر طبق آمار تا کنون ۶ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۶۲۸ مسافر نوروزی در استان اقامت کردند.

    وی درباره گستره توزیع اقامتی مسافران در اقامتگاه ها گفت: از این تعداد ۴۷ هزار و ۹۵۶ نفر در هتل‌ها، ۵۰۴۱ نفر در اقامتگاه سنتی، ۲۲ هزار و ۴۳ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۳۲ هزار و ۶۸۷ نفر در متل ها اقامت کردند.

    سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: میزان اقامت در خانه‌های مسافر ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۶۵۴ نفر بوده که ۳۴.۶۵ درصد مجموع اقامت مسافران را تشکیل می‌دهد؛ همچنین ۲۲۱ هزار و ۲۴۲ نفر معادل ۳.۲۷ درصد در اقامتگاه‌های موقت اقامت کردند.

    ایزدی میزان اقامت در مجتمع های اقامتی وابسته وزارت آموزش و پرورش شامل مدارس، خانه‌های معلم، باشگاه فرهنگیان و غیره را ۳۷ هزار و ۶۷۸ نفر عنوان‌ کرد و گفت: ۳ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۳۴۰ نفر نیز معادل ۵۸.۸۲ درصد در سایر مراکز اقامتی اسکان یافتند.

    ایزدی خاطرنشان کرد: تعداد کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان یک میلیون و ۶۹۲ هزار مورد بود که بیش از ۸۸ هزار نفر از مسافران نوروزی از موزه‌های استان بازدید کردند.

    وی تعداد بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی را ۲۵۷ مورد بیان کرد و گفت: ۱۰۳ مورد بازدید نظارتی از  رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین راهی، صورت گرفت و ۱۳ تشویق، ۵۳ تذکر و یک اخطار کتبی نیز صادر شده است.

    برچسب ها :