زمان مزایده سرخابی‌ها اعلام شد

چاپ

به گزارش نیمه پر ،حسن زمانی رئیس کار گروه نظارت بر واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از سوی مجلس، گفت: جلسه نهایی برای رفع موانع موجود بر سر واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در مجلس برگزار شد که روسای کمیسیون‌های اصل ۹۰ و اجرای اصل ۴۴ مجلس،‌ رئیس سازمان خصوصی‌سازی، معاون وزیر دادگستری، نمایندگان دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور و وزارت ورزش دراین جلسه حضور داشتند.

وی افزود: قیمت پایه واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در مورد هر یک از دو باشگاه ۲۹۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که آگهی مزایده برای واگذاری آنها هفته آینده توسط سازمان خصوصی‌سازی منتشر خواهد شد.

رئیس کار گروه نظارت بر واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از سوی مجلس اظهار داشت: ۲۲ تا ۳۰ بهمن ماه زمان برگزاری مزایده باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس است و متقاضیان می‌توانند تا پیش از این تاریخ درخواست خود را به سازمان خصوصی‌سازی تسلیم کنند.

زمانی خاطرنشان کرد: صلاحیت متقاضیان خرید این دو باشگاه از کانال‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد و کار به گونه‌ای است که یک نفر نمی‌توانند متقاضی خرید هر دو باشگاه باشد.

وی افزود: خریدار ۴۰ درصد از هزینه را نقداً و ۶۰ درصد مابقی را در اقساط دو ساله پرداخت می‌کند و از سوی دیگر شخص خریدار می‌تواند ۲۰ درصد از سهام خود را به پیشکسوتان و هواداران باشگاه واگذار کند.

زمانی در پایان گفت: همچنین در این جلسه از نهادها و ارگان‌هایی که مجلس را در اجرای واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در بخش خصوصی کمک کردند تقدیر به عمل آمد./

فارس/