دستگاه‌های اجرایی طرح‌های متقاضی تسهیلات اشتغال را معرفی کنند

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، علی باقری در گفت و گو با خبرنگار ما به تشریح کامل برنامه و شیوه نامه اجرایی حمایت از تولید و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع دستورالعمل جزء یک تا ۹ بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ پرداخت.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بر رعایت فرآیند پذیرش و بررسی طرحها از سوی دستگاههای اجرایی و سپس کمیته فنی و در نهایت بانکهای عامل تاکید کرد و افزود: از دستگاههای اجرایی می خواهیم نسبت به اطلاع رسانی به متقاضیان تسهیلات در قالب رسته فعالیتهای منتخب اقدام و همچنین در بررسی طرحها سهم بری شهرستانها را نیز رعایت کنند.

وی رسته ‌های اولویت دار را مجموعه ای از فعالیتهای اقتصادی مبتنی بر زنجیره ارزش و مزیت های منطقه ای و یا استانی و همچنین اولویت های اعلام شده حوزه های فرهنگ و هنر، ورزش و سلامت؛ شرکت دانش بنیان که در زمینه ” گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری” و “تجاری‌ سازی نتایج تحقیق و توسعه” شامل (طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده بالا فعالیت می کنند و واحدهای تولیدی پیشران که پیوندهای بیشتری با سایر واحدهای تولیدی داشته و با راه اندازی آنها، تولید کل اقتصاد با نرخ فزاینده ای رشد می‌کند، اعلام کرد.

باقری افزود: براساس شیوه نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستگاههای اجرایی، بانکهای عامل و کمیته فنی طرحها در فرآیند پذیرش و بررسی طرحها مقرراتی را باید رعایت کنند.

وی گفت: بعد از در اختیار قرار دادن فرم خلاصه اطلاعات به متقاضی توسط دستگاه اجرایی، طرحهای تایید شده توسط دستگاه اجرایی به کمیته فنی ارسال و نتیجه بررسی کلیه طرحها (اعم از تایید یا رد شده با ذکر دلیل) به اطلاع متقاضی رسانده شوند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اولویت پذیرش و بررسی طرحها را طرحهای نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالاتر از ۷۰ درصد و طرحهایی ‌که اشتغال بیشتری می توانند ایجاد کنند؛ اعلام کرد.

باقری با اعلام اینکه متقاضیان تسهیلات باید تمامی مجوز‌های مورد نیاز بانکهای عامل را داشته باشند، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی از معرفی متقاضیان  فاقد مجوز خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه طرحهای تایید شده توسط دستگاه اجرایی در کمیته فنی مطابق شیوه نامه ذی ربط بررسی و مشخصات طرحهای تایید یا رد شده با ذکر دلیل در فرم (ب) درج و به امضای اعضاء می‌رسد، تصریح کرد: صورتجلسات تایید شده کمیته فنی استان به بانکهای عامل جهت بررسی توجیه فنی، مالی و اقتصادی ارسال می‌شود و نتیجه بررسی کلیه طرحها (اعم از تایید یا رد شده با ذکر دلیل) به اطلاع متقاضی می رسد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه پس از تایید مراحل نهایی سامانه کارا و بر اساس فرم (ب) کد ملی مجریان طرحهای تایید شده توسط کابر کمیته فنی، در سامانه ثبت می‌شود، افزود: مجریان طرحهای تایید شده در کمیته فنی پس از راه‌اندازی کامل سامانه ملزم به بارگزاری کلیه مدارک، مستندات، مجوز، طرح توجیهی و… در سامانه هستند.

باقری گفت: با توجه به ماده ۲۴ شیوه نامه اجرایی، بستر نظارت بر عملکرد طرحها “سامانه سانار” بوده و پایش و رصد طرح‌ها در تمام مراحل بعد از پرداخت تسهیلات انجام می شود.