پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Wednesday 24 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23740
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳۰ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    وضعیت جوی هفته نخست اسفندماه در مازندران

    رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی جوی سازمان هواشناسی مازندران از استقرار هوای سرد و بارش پراکنده باران و برف در روزهای میانی هفته و افزایش محسوس دما در روزهای پایانی هفته نخست اسفندماه در استان خبر داد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا ، اصغر بسطامی در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان مازندران در روز شنبه ۳۰ بهمن ماه، صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس دما و از شب همراه با افزایش ابر در ارتفاعات غربی همراه با بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود.

    بسطامی از ورود سامانه بارشی و سرد در روز یکشنبه اول اسفندماه خبر داد و گفت: هوای مناطق غربی استان نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش نسبی دما و گاهی با بارش باران و در ارتفاعات بارش پراکنده برف و وزش باد خواهد بود و در نیمه مرکزی و شرقی استان نیز هوا نیمه ابری و با کاهش نسبی دما و به تدریج از شب با افزایش ابر و بارش های پراکنده باران پیش بینی می شود.

    وی افزود: دوشنبه ۲ اسفندماه وضعیت جوی مناطق ساحلی و جلگه ای استان ابری همراه با کاهش دما و بارش های پراکنده باران خواهد بود و در ارتفاعات به تدریج کاهش محسوس دما و بارش باران و برف توام با وزش باد رخ خواهد داد.

    رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی جوی سازمان هواشناسی مازندران از خروج سامانه بارشی در بامداد سه شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۳ خبر داد و گفت: در این روز انتظار داریم هوای استان صاف تا نیمه ابری به تدریج با افزایش نسبی دما و در اواخر روز با افزایش ابر در آسمان باشد.

    بسطامی برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، چهارم و پنجم اسفندماه، افزایش محسوس دما را پیش بینی کرد و افزود: وضعیت جوی صاف تا نیمه ابری بوده اما از  روز پنجشنبه با وزش باد نسبتا شدید در ارتفاعات استان مواجه خواهیم بود.

    بسطامی در پایان خطاب به هموطنان تاکید کرد: با صرفه جویی بهینه در مصرف حامل های انرژی به ویژه برق و گاز، گرمابخش منازل یکدیگر باشیم.

    برچسب ها :