آزادسازی حدود ۸۰ درصد حریم رودخانه کرج در البرز/ اخطار به دو دستگاه نظامی

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری البرز درخصوص آخرین اقدامات انجام شده در راستای آزادسازی حریم رودخانه کرج بیان کرد: با توجه به تاکیدات رئیس دستگاه قضا برای زمانبندی در اجرای کار آزاد سازی اراضی ملی و طبیعی، کمیته تخصصی آزاد و حریم رودخانه کرج برای آزادسازی حریم رودخانه کرج تشکیل شد.

رئیس کل دادگستری کرج با بیان اینکه مقرر شده است کار تخریب ساخت و سازها در حاشیه رودخانه کرج از ساختمان‌های متعلق به دستگاه‌های دولتی و نظامی آغاز شود، گفت: دستگاه‌هایی که در حاشیه رودخانه کرج اقدام به ساخت و ساز کرده بودند، شناسایی شده اند که در اولین اقدام ساختمان متعلق به قوه قضاییه تخریب شد.

وی بیان کرد: در طول مسیر ۶۴ کیلومتری از پل حامی تا تونل کندوان ۱۹ دستگاه حاکمیتی در حریم رودخانه کرج اقدام به ساخت و ساز کرده اند تا به امروز ۱۰ دستگاه از جمله قوه قضاییه، محیط زیست، وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور و چند دستگاه حاکمیتی دیگر نسبت به آزاد سازی حریم رودخانه اقدام کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری البرز بیان کرد: امروز هم ساختمان‌های متعلق به ۵ دستگاه حاکمیتی از جمله آموزش و پرورش، وزارت جهاد کشاورزی، تامین اجتماعی ، بخشداری آستارا و یک نهاد نظامی در حریم رودخانه کرج تخریب می‌شود.

فاضلی هریکندی گفت: در مجموع تا امروز حدود ۸۰ درصد حریم رودخانه کرج در محدوده استان البرز آزاد سازی شده است.

وی با بیان اینکه ساختمان‌های ۴ دستگاه حاکمیتی در حریم رودخانه کرج هنوز تخریب نشده است، گفت: از این ۴ دستگاه، ۲ دستگاه نظامی هستند که به آنها اخطاریه داده شده است و اعلام کرده اند که نسبت به تخریب اقدام خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری البرز افزود : تخریب ساختمان‌های ۲ دستگاه دیگر نیز نیازمند انجام کارهای اداری است. یکی از این ساختمان متعلق به هلال احمر است که وقف شده است و ساختمان دیگر هتل پارسیان گچساران که موضوع میراث فرهنگی در خصوص آن مطرح است و نیازمند بررسی است.

فاضلی هریکندی بیان کرد: امروز علاوه بر تخریب ساختمان های ۵ دستگاه حاکمیتی، چند ساختمان متعلق به افراد حقیقی به صورت داوطلبانه تخریب می‌شود.