۱۹ شهرستان مازندران قرمز شد/بستری ۹۸۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، بر اساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از روز گذشته، شهرستان های میاندورود و سیمرغ همچنان در وضعیت زرد هستند، سوادکوه شمالی در وضعیت نارنجی و ۱۹ شهرستان دیگر در وضعیت قرمز قرار دارند.

شهرستان‌ های گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، جویبار، سوادکوه، آمل ،بابلسر، بابل،، محمودآباد، فریدونکنار، نور، نوشهر، چالوس ، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در وضعیت قرمز،  سوادکوه شمالی در وضعیت نارنجی و  میاندرود و سیمرغ در وضعیت زرد قرار دارند.

با شناسایی و بستری ۱۹۱ بیمار تازه مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل مجموع بیماران کرونایی استان ۹۸۴ نفر شد.

در ۲۴ساعت گذشته ۱۹۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل مرخص و ۲۳۶ بیمار مبتلا نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۲۴ساعت گذشته ۱۴۹ بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، پذیرش و بستری و ۱۵۰ نفر ترخیص شدند.

فرهاد غلامی با بیان اینکه اکنون ۷۶۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه بستری هستند افزود: ۱۹۷ بیمار نیز با علائم تنفسی حاد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

غلامی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از سفر‌های غیرضروری تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اشاره به پذیرش ۴۲ بیمار کرونایی جدید ۲۴ساعت گذشته در ۴بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت : ۴۶ بیمار نیز با بهبودی نسبی مرخص شدند.

سید علی مظفر پور خوشرودی شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل را ۲۲۰ نفر اعلام کرد و افزود : ۳۹ بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

وی گفت : ۳ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ امروز در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل ثبت شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: تاکنون ۹۳۶ هزار و ۵۸۳ دُز واکسن به همشهریان بابلی تزریق شد.

به گزارش بلاغ، تشدید رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق نوبت سوم واکسن کرونا کماکان توصیه می شود.

با گسترش سویه اُمیکرون در کشور و از سوی دیگر کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۲۴۷ به ۳۳۷ شهر افزایش یافت.

همچنان تاکید و توصیه بر این است که هموطنان در اسرع وقت نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود و فرزندان شان و نیز تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.