بستری ۲۳۵ بیمار جدید کرونایی در مازندران

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، ویروس منحوس کرونا همچنان در مازندران می‌تازد و آمار مبتلایان رو به افزایش است.

۲۳۵بیمار تازه مبتلا به کرونا، شبانه روز گذشته در بیمارستانهای زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند که این رقم در مقایسه با دیروز ۸۲نفر بیشتر است.

در ۲۴ساعت گذشته ۲۸۷بیمار مبتلا به کووید۱۹ با بهبودی نسبی از بیمارستانهای زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل مرخص شدند، اما همچنان یکهزار و ۴نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند.

در حال حاضر ۲۱۳بیمار مبتلا نیز به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند و در شبانه روز گذشته ۱۰مازندرانی بر اثر به ابتلا به کرونا در مراکز درمانی جان باختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۱۹۸بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شدند که این تعداد ۶۸نفر بیشتر از دیروز است.

فرهاد غلامی با بیان اینکه در این مدت ۲۲۵بیمار کرونایی از بیمارستان‌ها ترخیص شدند افزود: هم اکنون ۸۰۴بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه بستری هستند که سهم اطفال ۶۰نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: ۱۸۱بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

غلامی خاطرنشان کرد: شبانه روز گذشته ۷بیمار بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی مازندران جان باختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از سفر‌های غیرضروری تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به پذیرش ۳۷بیمار کرونایی جدید ۲۴ساعت گذشته در چهار بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۶۲بیمار نیز در این مدت با بهبودی نسبی مرخص شدند.

سیدعلی مظفر پور شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل را ۲۰۰نفر اعلام کرد و افزود: ۳۲بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

وی گفت: ۳مورد فوتی بر اثر ابتلا به کووید۱۹ شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل ثبت شده است.

‏بر اساس آخرین به روزرسانی رنگ بندی کرونایی در سامانه ماسک وزارت بهداشت هم اکنون ۱۷شهرستان مازندران قرمز، ۳شهرستان نارنجی و ۲شهرستان زرد کرونایی هستند.