پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 28 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 2368
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۲ دی, ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    «خبر مرگش» مغایر کدام قانون است؟

    سردبیر روزنامه «وطن امروز» در واکنش به تذکر اداره کل مطبوعات داخلی معاونت مطبوعاتی به این روزنامه، نامه‌ای را خطاب به مدیرکل این اداره منتشر کرد.

    به گزارش نیمه پر ،رضا شکیبایی سردبیر روزنامه «وطن امروز» در واکنش به نامه اداره‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه‌ای را خطاب به اسماعیل محرابی مدیرکل این اداره نوشت.

    «خبر مرگش» مغایر کدام قانون است؟

    در متن این نامه آمده است:

    احترماً پیرو نامه تذکرگونه آن اداره کل درباره تیتر «خبر مرگش!» با موضوع انتشار اخبار گسترده و گمانه‌زنی پیرامون مرگ پادشاه سعودی در رسانه‌های جهان ضمن اینکه به عرض می‌رساند این نامه موجب تعجب ما از درک آن اداره کل از ظرافت‌های حوزه تیتر شده است، لازم به ذکر است.

    ۱. «خبرمرگش» خبری بوده که در روزهای اخیر بطور کم سابقه‌ای در کانون توجه بسیاری از رسانه‌های جهان و محافل سیاسی قرار داشته است.

    ۲. «خبرمرگش» خبری است که این روزها سه دسته شامل ملت‌های منطقه از سوریه و عراق تا بحرین و یمن، کشورهای صادرکننده نفت و شاهزادگان تشنه قدرت سعودی آن را به انتظار نشسته‌اند.

    ۳. «خبرمرگش» خبری است که تا به حال درباره هیچ حاکمی در تاریخ به این اندازه مورد گمانه‌زنی قرار نگرفته است.

    «خبر مرگش» مغایر کدام قانون است؟

    ۴. و دست آخر «خبر مرگش» یک اصطلاح محاوره‌ای در فرهنگ ماست که در اینجا در برابر یکی از عنودترین دشمنان مردم ایران بکار رفته است کسی که دستش به خون ده‌ها هزار انسان بیگناه در سوریه و عراق و بحرین و یمن و… آغشته است و در توطئه اخیر نفتی درآمدهای کشور ما حاصل از فروش نفت را به نصف رسانده است. در این باره شما را به سخنان امام راحل(ره) درباره آل سعود ارجاع می‌دهم.

    نوشته‌اید این تیتر «مغایر با مصوبه ۵۷۱ شورای عالی امنیت ملی است»؛ عجب! اگر دغدغه حفظ شأن شورای عالی امنیت ملی را دارید بفرمایید درباره تیترهای متعدد روزنامه‌های زنجیره‌ای درباره حصر سران فتنه که خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی است چه اقدام، مکاتبه یا تذکری صادر کرده‌اید؟!

    با تشکر/ رضا شکیبایی/ سردبیر

    پس از نامه تذکر اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به روزنامه «وطن امروز» درباره تیتر مذکور، پرونده این روزنامه صبح امروز و با تصمیم هیأت نظارت بر مطبوعات به دادگاه ارجاع داده شد.

    مشرق/