کاهش ۱۲ درصدی فوتی‌ها در حوادث رانندگی مازندران/بریدگی‌های شهر آمل استاندارد نیستند

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، نصرالله بیگلری در جلسه شورای ترافیک شهرستان آمل بیان کرد:کاهش فوتی ناشی از تصادفات در استان مازندران در یک سال اخیر ثبت شده است که رقم کاهش آن ۲۳ نفر بوده است و به میزان ۱۲ درصد در این استان در طی یک سال گذشته کاهش فوتی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان آمل نیز کاهش فوتی ناشی از تصادفات ثبت شده اما آمار جرحی و خسارت در این شهرستان افزایش داشته است، بیان کرد: این آمار تصادفات درون شهری است و درخواست کرده‌ایم که تمامی تصادفات شهرستان ثبت شود تا بتوانیم به یک برنامه‌ریزی منسجم دست یابیم.

بیگلری با اشاره به اینکه ۶۰ درصد فوت شدگان در شهرستان آمل عابران پیاده هستند، گفت: در این شهر ۱۰پل عابر پیاده وجود دارد و ضرورت دارد که در زمینه ایمن سازی آنها و نیز استفاده از تجهیزات روز در این پل ها چاره اندیشی شود.

بیگلری با بیان اینکه بریدگی های زائد در شهر آمل به وفور یافت می‌شود در حالی که این بریدگی ها استاندارد نیستند، بیان کرد: در زمینه رفع مشکلات ترافیکی شهرستان آمادگی وجود دارد و در صورت نیاز تجهیزات و نیروی انسانی موردنیاز تامین می شود.

رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه معضلات ترافیکی مرکز شهر آمل  به وضوح قابل مشاهده است، بیان کرد:  این معضلات موجب ایجاد گره های ترافیکی می شود که ضرورت دارد هر چه سریعتر در این زمینه اقدام شود.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه در آستانه سال نو، رفع مشکلات ترافیکی شهرستان ضرورت دارد، از تشکیل میز تخصصی در این فرمانداری خبرداد.

سید عباس حسینی با بیان اینکه مسائل ترافیکی با جان مردم سر و کار دارد و در این زمینه کم کاری ها پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: رفع نقایص ترافیکی باید در سریع ترین زمان ممکن صورت گیرد تا بتوان در زمینه فرهنگ سازی اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات ترافیکی شهرستان با مدیریت حداقلی قابل رفع شدن است، بیان کرد: این مشکلات از ماه‌های گذشته بر زمین مانده است که ضرورت دارد در سریع ترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام شود.

حسینی با بیان اینکه وضعیت ترافیکی شهر آمل مساله جدی و بازنگری است، گفت: پارک دوبل در آمل به یک رفتار عادی تبدیل شده و ضرورت دارد در این زمینه اقدام فوری صورت گیرد تا بخشی از ترافیک ناشی از این امر رفع شود.

فرماندار ویژه آمل با تاکید بر اینکه مساله ترافیک هسته مرکزی شهر آمل یک مساله ترافیکی جدی است که باید در سریع ترین زمان ممکن مدیریت شود، بیان کرد: در این ترافیک مردم متضرر می شوند و باید طرحی که آغاز شده در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه برسد تا معضلات ناشی از تاخیر در اجرا گریبانگیر مردم نشود.