پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23663
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۰ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    واگذاری ۱۱۳ هزارمین سند از املاک غصب شده خاندان پهلوی به مردم

    ۱۱۳ هزارمین سندی که در دوران پهلوی مصادره شده امروز با حضور رییس بنیاد مستضعفان در ساری به مردم تحویل داده شد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، همزمان با مراسمی که صبح امروز با حضور رییس بنیاد مستضعفان در ساری برگزاری شدو در چهار استان دیگر از جمله آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، گلستان و هرمزگان بصورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود صد و سیزده هزارمین سندی که در دوران پهلوی مصادره شده به مردم تحویل داده شد.

    تاکنون در مازندران ۱۴ هزار سند به مردم تحویل داده شده است که در این راستا مازندران پس از گلستان در جایگاه دوم در سطح کشور قرار دارد.

    از سال ۹۲ تاکنون ۳۵۰ میلیون متر مربع زمین به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان که در دوران پهلوی مصادره شده به صاحبان اصلی یعنی مردم تحویل داده شد.

    رئیس بنیاد مستضعفان کشور در این مراسم با بیان اینکه تاکنون ۱۱۳ هزار سند واگذار شده است، افزود: واگذاری اسناد از سال ۹۲ تاکنون شروع شده است و در برخی استان‌ها از جمله خراسان جنوبی تمامی املاک متعلق به اسدالله علم بود و اکنون به مردم واگذار شده است.

    پرویز فتاح ادامه داد: مساحت کل املاک واگذار شده ۳۵۰ میلیون مترمربع بوده است که ۸۵ درصد دارای کاربری مسکونی، یک ۱۴ درصد کاربری کشاورزی و مابقی کاربری تجاری و سایر دارد.

    فتاح ادامه داد: ۱۱۶ هزار سند در ۲۱ استان کشور واگذار شده و ارزش تقریبی آن ۱۵ هزار میلیارد تومان است که با ۹۸ درصد تخفیف به مردم واگذار شده است و بیشترین املاک تاکنون در گلستان صادر و واگذار شده است.

    وی با بیان اینکه از سال قبل تاکنون ۱۳ هزار سند به مردم واگذار شد و از مجموع ۱۱۳ هزار سند واگذار شده ۶۱ هزار سند در گلستان، ۱۴ هزار سند در مازندران به مردم اهدا شده است.

    همچنین پس از این مراسم مرحله دوم مجتمع گلخانه‌ای هیدروپونیک سبزی و صیفی در ساری با حضور رئیس بنیاد مستضعفان به بهره برداری می‌رسد.

    این مجتمع به مساحت ۵ هکتار و با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومان انجام شده که بصورت مستقیم برای ۵۰ نفر و بصورت غیر مستقیم برای دویست دویست شغل ایجاد شده است.

    برچسب ها :