تعیین ضرب‌الأجل ۱۰ روزه به دستگاه‌ها برای ارائه طرح اجرایی جهش تولید مسکن/ وضعیت موجود رضایت‌بخش نیست

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ؛ سیدمحمود حسینی‌پور در جلسه هماهنگی تامین مسکن اقشار آسیب پذیر مازندران که با حضور محمد حسن جابری انصاری مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن برگزار شد، اظهار کرد: ابلاغ طرح جهش تولید مسکن توسط رئیس جمهور بیانگر اهمیت این موضوع است و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط نیز موظف به اجرای کامل آن هستند.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم در راستای تداوم خدمت‌رسانی مطلوب به اقشار مختلف مردم، به‌ویژه محرومان جامعه مصمم به اجرای کامل طرح جهش تولید مسکن است، افزود: طرح ملی جهش تولید مسکن در مازندران باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

استاندار مازندران ضرب الاجل ۱۰ روزه برای دستگاه‌های ذیربط جهت تهیه و ارائه طرح اجرایی جهش تولید مسکن تعیین کرد و گفت: جهش تولید مسکن خواست رئیس جمهور در راستای سیاست گذاری دولت سیزدهم برای خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر و محرومان جامعه و وظیفه دستگاه‌های اجرایی است و گذشته از این به نوعی یک تکلیف دینی و شرعی محسوب می‌شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه در آموزه های دینی به ساخت مسکن توصیه فراوان شده است و بر همین اساس ساخت مسکن برای اقشار آسیب پذیر نیز در راستای عدالت محوری دولت سیزدهم مورد توجه دولتمردان است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی نسب به اجرای دستور رئیس جمهور برای ساخت مسکن مسئول هستند.

وی با اشاره به سهمیه ساخت سالانه ۳۷ هزار واحد مسکونی در قالب طرح جهش تولید مسکن در این استان، گفت: بخس زیادی از ساخت مسکن باید توسط بخش خصوصی انجام شود و مجموعه مدیریت استان باید پس از بررسی جوانب، مشوق‌های لازم را در اختیار این بخش قرار دهد تا کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: وضع حال حاضر ساخت سهمیه ساخت سالانه استان مازندران با گذشت بیش از ۱۰ ماه از سال‌جاری، رضایت‌بخش نیست و باید کسری ساخت مسکن سهمیه امسال برای سال آینده جبران شود.

حسینی‌پور بر ضرورت بازنگری و ایجاد  تحول در روند صدور مجوز ساخت و ساز در استان تاکید کرد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست با هدف توسعه مازندران، طرح تحول در سیستم اداری استان را اجرایی  کنند.

وی با بیان اینکه با نگاه و روند فعلی صدور مجوز ساخت و ساز می تواند دریچه ای برای فسادزایی باشد، گفت: از مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط انتظار می‌رود با تشکیل کارگروهی مشخص، حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز طرح آمایش اجرایی ساخت مسکن در مازندران را تهیه و ارائه کنند.