پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Wednesday 24 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23645
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۸ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    وجود شبکه اُختاپوسی زمین‌خواری و جنگل‌خواری در مازندران/تا پای جان‌ مقابل فساد می‌ایستیم

    معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه طی همین چند روز، به وجود شبکه فساد در موضوع زمین‌خواری و جنگل‌خواری رسیده‌ایم؛ گفت: ما تا پای جان‌مان در مبارزه با فساد و حفظ امید مردم به این انقلاب مردمی، ایستاده‌ایم و تاریشه‌کنی فساد، خواب راحت نخواهیم داشت.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ؛ همزمان با ششمین روز دهه فجر، هشت طرح شرکت برق منطقه‌ای مازندران با حجم سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با حضور جمعی از مسئولان شهری و استانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

    بر اساس این گزارش، طی مراسمی نیروگاه ۶ مگاواتی شهید زارع واقع در شهرک صنعتی شماره ۲ ساری با حضور جمعی دیگر از مسئولان شهری و استانی، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

    حسن افضلی مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در مراسم افتتاح نیروگاه ۶ مگاواتی ساری، اظهار کرد: طی ایام دهه فجر، ۱۷ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۳۳۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در استان مازندران و گلستان به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی افزود: میزان اعتبار هزینه شده برای افتتاح این پروژه بخش خصوصی، ۷۰۰میلیارد ریال است که از سال ۹۸ این پروژه شروع به کار کرده و پس از دو سال در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسیده است.

    یک‌هزار و ۶۰ مگاوات برق در مازندران کمبود تولید داریم

    مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، خاطرنشان کرد: ، با بهره برداری از طرح‌های دهه فجر امسال، ۳۵۰ مگاولت آمپر به ظرفیت ایستگاه‌های برق مازندران اضافه شده است.

    افضلی با بیان اینکه در تابستان امسال در استان مازندران میزان مصرف برق حدود ۳ هزار و ۲۶۰ مگاوات بود که حاکی از ۴ درصد رشد نسبت به سال گذشته است؛ گفت: از این میزان، حدود دو هزار و ۲۲۰ مگاوات در داخل استان تولید و در واقع یک‌هزار و ۶۰ مگاوات برق در مازندران، کمبود تولید داریم.

    وی ادامه داد: اهمیت تولید در صنعت برق در شرایط کنونی با توجه به افزایش مصرف سالانه، نکته حیاتی است  و در این راستا چند پروژه در دست احداث نظیر ایستگاه ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت بهشهر، افزایش ظرفیت ایستگاه ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت شهدای مدافع حرم ساری و افزایش ظرفیت ایستگاه ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت بابل در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

    باید در همه جهات به خودکفایی و استقلال برسیم

    روح‌الله سُلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در مراسم افتتاح این نیروگاه مقیاس کوچک در مرکز استان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی بود که برخلاف بسیاری از انقلاب‌های قرن بیستم، تنها یک انقلاب اقتصادی یا بینشی نبود، یک انقلاب بینشی و محتوایی بود که دایره شمول آن تمامی حوزه‌ها را در بر می‌گرفت.

    وی افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب ایدئولوژیک، فرهنگی، مردمی و یک انقلاب تغییر رویکرد و نگرش مردم بر توانایی‌های‌شان بود که از یک ملت وابسته و خودباخته با محوریت امام راحل به یکباره یک تحولی را رقم می‌زند که تمام بدیهیات در دنیای خودش را دچاز تحول می‌کند.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، در ادامه با طرح این سوال که آیا ما در انقلاب اسلامی در حوزه‌های گوناگون به استقلال رسیده است یا خیر، خاطرنشان کرد: ما اکنون در حوزه‌هایی نظیر اقتصادی و خودکفایی به استقلال نرسیده‌ایم و معنا ندارد که دهه پنجم انقلاب، رئیس جمهور پلید امریکا سخنی بزند و بورس ما دچار تحول شود، یا منتظر باشیم تا ببینیم توافقات چه می‌شود تا دست به سرمایه‌گذاری بزنیم و این نشان می‌دهد که در برخی از حوزه‌ها با مشکل مواجه هستیم.

    سُلگی ادامه داد: این پروژه‌ها در راستای استقلال ما در بخشی از تولید است، باید در همه جهات به خودکفایی برسیم و این باور در  مسئولان جمهوری اسلامی وجود دارد که باید تحولی رخ دهد؛ اگرچه بعضا باورها در دولت‌های مختلف متفاوت است و اکنون باور این است که می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم.

    وجود شبکه اُختاپوسی زمین‌خواری و جنگل‌خواری در مازندران

    وی با بیان اینکه ما اکنون صرفا با امریکا مواجه نیستم و در شرایط کنونی با مسئله عجیب و غریب و اژدهای هفت سری به نام فساد نیز مواجهیم؛ اعلام کرد: همه کسانی که با فسادشان، امید مردم را ناامید می‌کنند، هیچ فرقی با منافقان، امریکا و یا بوش و ترامپ ندارند؛ چرا که هر دو مشروعیت انقلاب ما را زیر سوال می‌برند.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، مطرح کرد: همه کسانی که بالاخره به سرمایه‌های هنگفت دست پیدا می‌کنند، ایجاد فاصله طبقاتی می‌کنند و یک شبه کسی سرمایه‌دار می‌شود و مردم هم تماشاگرند و می‌گویند چگونه این فرد به اینجا رسیده است، در مردم ایجاد ناامیدی می‌کنند.

    سُلگی افزود: تکلیف ما تماشاگری ماجرا است؟ آیا مسئولان جمهوری اسلامی باید حوزه توسعه را پیش ببرند؟ جبهه‌های مختلفی چه در داخل و چه در خارج کشور، مقابل ما است؛ یکی از جبهه‌ها، شبکه اختاپوسی فساد است.

    وی تاکید کرد: در همین مازندران طی همین چند روز، به وجود شبکه فساد در موضوع زمین‌خواری و جنگل‌خواری رسیده‌ایم، برخی‌ها به شیوه‌های گوناگون نظیر قطع درختان کاج و کاشتن درختان چندساله میوه به‌عنوان جایگزین، فنس‌کشی اراضی متعلق به مالکین مقیم خارج کشور و زدوبند، اقدام به فروش زمین می‌کنند! ما باید در مواجهه با این دست از اقدامات، تماشاگر باشیم؟ تاریخ در مورد ما چه قضاوت خواهد کرد؟ آیا می‌شود از کنار این موضوعات، به سادگی گذشت؟

    تا پای جان‌ مقابل فساد می‌ایستیم

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، اضافه کرد: ما وظیفه‌مان این است که مقابل این جریان فساد بایستیم، اگر راه‌های فساد را کشف نکنیم و راهکاری را در مقابل آن قرار ندهیم و عملیاتی را در مقابل آن انجام ندهیم، حتما دیر یا زود در پیشگاه خدای متعال، شرمنده مردم خواهیم شد.

    سُلگی تصریح کرد: ما باید تمام راه‌هایی که منتهی به فساد می‌شود را در راستای استقلال و صیانت از سرمایه‌های اجتماعی شناسایی کنیم، لذا ما تا پای جان‌مان، برای اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی در دفاع از ملت عزیز در تمامی ابعاد در کارآمدی، مبارزه با فساد و حفظ امید مردم به این انقلاب مردمی، ایستاده‌ایم.

    وی متذکر شد: مبارزه با فساد در رأس برنامه‌های استانداری مازندران قرار دارد و لذا تاریشه‌کنی فساد، خواب راحت نخواهیم داشت.

    گفتنی است در پایان این مراسم، ضمن بازدید مسئولان استانی و شهرستانی از نیروگاه شهید زارع، ربان قرمز افتتاح این نیروگاه توسط سُلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، قیچی شد و این نیروگاه پس از دو سال از آغاز پروژه، وارد فاز بهره‌برداری و عملیاتی شد.

    برچسب ها :