اولویت امروز حاکمیت، حل مسائل اقتصادی مردم است

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از رادیو گفت‌وگو، علی بهادری جهرمی، برنامه ریزی صحیح برای گام دوم انقلاب را منوط به شناخت راه طی شده در چهل سال گذشته دانست و گفت: در حوزه های متعددی از جمله فرهنگی، سیاست داخلی و خارجی، اجتماعی، اقتصادی و علمی می توان عملکرد انقلاب اسلامی و همچنین مردم را در گام نخست ارزیابی کرد.

وی به مقایسه حوزه علمی در ابتدای انقلاب و شرایط کنونی پرداخت و اظهار کرد: تعداد دانشجو، تعداد دانش آموز، میزان در دسترس بودن آموزش ها پیش و بعد از انقلاب اساسا قابل قیاس نیست. وقتی انقلاب پیروز شد به دنبال نهضت سوادآموزی بودیم تا سواد ابتدایی خواندن و نوشتن را بتوانیم توسعه دهیم تا عقب ماندگی چند ده ساله را جبران کنیم.

سخنگوی دولت سیزدهم غالب جوانان و مردم امروز کشور را دارای تحصیلات دانشگاهی دانست و عنوان کرد: تعداد اعضای هیئت علمی کشور بالای ۹۰ هزار نفر است. تعداد مقالات دانشگاهی در نشریات معتبر جهانی رکورد شکن بوده است. در بعضی از حوزه ها همچون شبیه سازی و نانو فناوری پیشرفت های چشمگیر داشته ایم؛ در حالی که تعداد کشورهایی که در این زمینه ها حرفی برای گفتن دارند انگشت شمار هستند که ایران جزو این کشورها است.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه نخستین دستاورد بعد از پیروزی انقلاب تدوین قانون اساسی بود بیان کرد: در قانون اساسی برای مردم حقوقی در نظر گرفته شده است که حق تجمعات، تشکیل احزاب، حق تحصیل، تامین اجتماعی، آموزش و پرورش رایگان و اعطای حق خواهی به مردم در مقابل حاکمیت بخشی از آنها محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: امروز بعد از چهل سال از انقلاب اسلامی وضعیت به گونه ای است که مردم کاملا به حقوق خود آشنا هستند. در گذشته، مردم شناختی از حق دسترسی به اطلاعات نداشتند اما امروز نه تنها شناخت دارند بلکه حقوق خود را تثبیت شده می دانند و مردم مطالبه گر آن هستند. در حقیقت اگر جایی کوتاهی صورت بگیرد، مردم اجازه نمی دهند حقوق اصلی و بنیادین آن ها مورد خدشه واقع شود زیرا روش صیانت از حقوق خود را به خوبی می دانند.

سخنگوی دولت با تاکید بر ضرورت اعتماد به قدرت مردم در کشور گفت: بدون توجه و برنامه ریزی روی حمایت مردم اگر بخواهیم اقدامی انجام دهیم قطعا راه به جایی نخواهیم برد زیرا اصلی ترین سرمایه جمهوری اسلامی ایران، مردم است. طبیعتا اولویت امروز حاکمیت، حل مسائل و مشکلات اقتصادی مردم است زیرا دشمن، اقتصاد کشور را مورد هدف قرار داده است.