اعزام ۱۰۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم در ایام دهه فجر

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، سردار سیاوش مسلمی در نشست خبری ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر بسیج و سپاه کربلا که به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطراه شهدای انقلاب و امام شهدا و همچنین تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر، با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه فجر از سه شنبه ۱۲بهمن همزمان با سالروز بازگشت امام راحل به میهن عزیز آغاز و تا ۲۲بهمن ادامه خواهد داشت، گفت: دهه فجر امسال با شعار جشن ملی ۱۴۰۰ آغاز میشود.

فرمانده سپاه کربلا با تصریح بر اینکه  برنامه‌های چهل و سومین سالگرد انقلاب با هدف تبیین، تقویت و ترویج اهداف انقلاب و بسط امید به آینده اجرایی می‌شود، اضافه کرد: هدف کلان برنامه‌های اجرایی  سپاه و بسیج در ایام الله دهه فجر، خدمت به مردم  و معرفی محصول تلاش چهل ساله انقلاب به مردم است.

سردار مسلمی از برگزاری ۱۱ هزار ۸۹۵ برنامه در قالب ۶۱ عنوان در ایام الله دهه فجر در سراسر مازندران خبر داد و گفت: دیدار با یک هزار ۲۶۵ خانواده شهید، دیدار با هشتصد و هفتاد وچهار خانواده ایثارگر در ایام االله دهه فجر در دستور کار قرار دارد.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به برپایی ۵۸۸ مراسم بزرگداشت شهدا، خاطرنشان کرد: این برنامه شامل آبروی محله در کوچه مربوط به شهید یا در مساجد و تکایا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مسلمی در ادامه به برگزاری ۱۸۴۵ برنامه ورزشی هم در ایام الله دهه اشاره کرد و افزود:  ۸۷ نمایشگاه دستاورد‌های انقلاب در عرصه‌های فرهنگی، علمی، هنری و اقتصاد مقاومتی (عرضه محصولات) درشهرستان‌ها برپا می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه یک هزار ۱۸۸ نشست بصیرتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح رد‌ه‌ها برگزار می‌شود، افزود: ۴ هزار ۲۲۲ برنامه گشت رضویون در این ایام اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه  از افتتاح طرح‌های اشتغالزایی و رفع موانع تولید هم خبر داد و اضافه کرد: ۶۵ طرح اشتغالزایی با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۱۵ میلیون در قالب افتتاح  ۳۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی و مشاغل خرد،   ۱۳ صندوق قرض الحسنه، و ۲۲ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی به بهره برداری می‌رسد.

مسلمی از اعزام ۱۰۰۰ گروه جهادی جهت ارائه خدمات محرومیت‌زدایی در ایام الله دهه فجر هم خبر داد و افزود:۹۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار ۸ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان در قالب ۱۰ طرح محرومیت زدایی، افتتاح ۲۲ خانه محروم، ۳۱ زیارتگاه شهدا و ۲۷ پروژه کلنگ زنی عمرانی هم افتتاح می‌شود.

مسلمی در ادامه از برگزاری رژه موتوری در روز ۱۲بهمن خبر داد و افزود: رزمایش ثامن ۱۸ در فضای مجازی در دهه فجر برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا به برگزاری هماش بزرگداشت شهدای روحانی و طلبه شمال کشور هم در ساری اشاره کرد و گفت: همایش ۶۵۰ شهید روحانی و طلبه شمال کشور  ۱۱بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشاء  با سخنرانی حاجی صادقی مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه در مصلی امام خمینی (ره) ساری برگزار می‌شود.

مسلمی اضافه کرد: در دهه فجر دیدار با ائمه جمعه، آذین بندی پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات، بروزرسانی بیلبورد‌های شهری، طرح ریزی جریان سازی در فضای مجازی و رسانه، برگزاری مسابقات ورزشی، تداوم نهضت کمک مومنانه، برپایی نشست‌های روشنگری با تبیین دستاورد‌های انقلاب و امید آفرینی و جبهه مقاومت اجرای یادواره‌های شهدا، برپای نمایشگاه ها، افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی، تحکیم بنیان خانواده، برگزاری مسابقات بومی محلی،   گشت رضویون، مسابقات کتابخوانی و … از جمله برنامه‌ها است.

وی از اجرای طرح ویژه ستاد تنظیم بازار برای ثبات و آرامش در بازار هم خبر داد گفت:  خدمات اجتماعی در قالب کمک‌های مومنانه در ۵۱ هزار ۹۲۳ مورد، به ارزش ۲۰ میلیارد و ۸۵ میلیون در دهه فجر امسال ارائه می‌شود.