کد خبر : 23565 | تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۷

اجرای بیش از ۳ هزار برنامه ویژه ولادت حضرت زهرا(س) در مازندران

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران از اجرای بیش از ۳ هزار برنامه به مناسبت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مازندران خبر داد.

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، فرشته پازوکی در جمع خبرنگاران، با تبریک میلاد حضرت زهرا (س)، گرامیداشت روز زن و مقام مادر اظهار داشت: امروز زنان مسلمان به خود می‌بالند که بیستم جمادی الثانی روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) را روز زن و مادر نامگذاری کردند و این مسئولیت ما زنان را چند برابر می‌کند.

وی افزود: حضرت زهرا (س) زنی است که در یک حجره بسیار کوچک و محقر انسان‌های بسیار بزرگی را تربیت کرد که تا جهان باقیست از برکات ایشان بهره‌مند خواهد شد و این جای بسی افتخار دارد.

پازوکی ادامه داد: امروز زنان و دختران ما با تأسی و الگوگیری از سیره رفتاری و عملی حضرت زهرا (س) شأن و منزلت و مقام و جایگاه زنان را در دنیا به نمایش گذاشتند.

این مسئول با بیان اینکه امروز تمام بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی اعم از داخلی و خارجی به دنبال تبلیغ و ترویج سبک زندگی غربی برای زنان و دختران و فروپاشی خانواده هستند، خاطرنشان کرد: بسیج جامعه زنان با اجرای برنامه‌های بسیار متنوع به هجمه‌های دشمن به سمت و سوی تحکیم بنیان خانواده، تبیین و ترویج و نهادینه‌سازی گفتمان رهبر معظم انقلاب با اولویت پیاده سازی الگوی سوم گام برمی‌دارد.

وی اضافه کرد: ما در بسیج جامعه زنان چشم اندازی را برای مقابله با ترفند دشمنان ترسیم کردیم که تربیت بانوی تراز انقلاب یا الگوی سوم زن مسلمان است.

این مسئول با بیان اینکه در غرب به زن نگاه ابزاری و جنسیتی دارند و در شرق هم زن را در حاشیه می‌بینند که هیچ نقشی در تمدن‌سازی ندارد، گفت: رهبر معظم انقلاب الگوی سوم زن «نه شرقی و نه غربی» را برای زنان ارائه کردند که محجبه بودن، عفیف و شریف بودن زن از شاخصه‌هایش است و با این الگو، زن همزمان در متن و مرکز جامعه می‌تواند باشد و به تحکیم بنیان خانواده بپردازد.

پازوکی ادامه داد: زنان ما پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب با این الگو و در این مسیر قدم برمی‌دارند و همه تلاش ما این است که با هدف تحکیم بنیان خانواده، ترویج سبک زندگی فاطمی و جهانی سازی سیره حضرت زهرا (س) در مقابل سبک زندگی غربی دشمن قدم برداریم.

وی ادامه داد: دشمن فروپاشی بنیان خانواده و نقش مهم مادر را در خانه مورد هدف قرار داد چراکه جامعه یا توسط زنان و مادران ساخته می‌شود و یا توسط مادران و زنان ویران می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران گفت: اجرای برنامه‌های بسیار متنوع و ۵ برنامه تخصصی حوزه زنان با محوریت عفاف و حجاب، افزایش جمعیت، تسهیل در ازدواج جوانان، اقتصاد مقاومتی و تربیت کودک مهدوی از برنامه‌های اساسی در بسیج جامعه زنان به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: در حال حاضر با کمک همه دستگاه‌ها و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان اعم از نماینده ولی فقیه، استانداری و مجموعه بسیج و سپاه برای رفع مشکلات حوزه زن و خانواده برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی صورت گرفت و اولین برنامه مشترک به مناسبت فرخنده میلاد حضرت زهرا (س) صبح دوشنبه از ساعت ۹ الی ۱۲ در سینما سپهر برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: این برنامه در طول هفته با موضوعاتی از قبیل ترویج سبک زندگی فاطمی و عفیفانه در سطح شهرستانها برگزار می‌شود.

پازوکی از اجرای بیش از ۳ هزار برنامه و۵۰ عنوان برنامه‌ای به مناسبت هفته زن در سراسر استان و شهرستان‌ها خبر داد و افزود: این برنامه‌ها با همکاری حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج جامعه زنان، نهادهای انقلابی و دستگاه‌های اجرایی در دست اجرا است.

وی عنوان کرد: جشن میلاد کوثر با موضوع سبک زندگی فاطمی و عفیفانه، مسابقه عکاسی «بوسیدن دست مادر»، «نذر خون»، مسابقات ورزشی در رشته بانوان بویژه مسابقات بومی و محلی، مسابقه تولیدات فرهنگی با حضور گردان‌های سایبری، اکران فیلم و قربانی به نیت تعجیل در فرج و اهدا با نیازمندان از جمله برنامه‌هاست.

پازوکی بیان داشت: همچنین دیدار با مادران و همسران شهدا، تریبون آزاد با موضوعات زنان، مسابقات کتابخوانی، تجلیل از بانوان موفق در عرصه‌های مختلف، برپایی نمایشگاه دستاوردهای بانوان در صنایع دستی و…، ایستگاه صلواتی و پخش بسته‌های فرهنگی، اردوهای جهادی خواهر در قالب قرارگاه بانوی نقش آفرین، ویزیت رایگان و دوخت چادر رایگان، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و عرضه محصولات مناسب ویژه بانوان و مراسم اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند از دیگر برنامه‌هاست.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران گفت: برگزاری نمایشگاه  کمک مومنانه از عناوین برنامه‌های مهم در این هفته به شمار می‌آید.

  • آخرین خبر
  • ::

  • پربازدیدترین ها
  • ::

  • پربحث ترین ها
  • ::

  • صفخه اصلی سایت