پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23564
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۴ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    رسیدگی و مختومه شدن بیش از ۹۰ هزار پرونده در ماه گذشته

    رئیس کل دادگستری مازندران گفت:در ماه گذشته بیش از۹۰ هزار پرونده که عمدتا پرونده های بسیار سنگینی نیز بودند رسیدگی و مختومه شد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، آیین  تکریم و معارفه دادستان چالوس با حضور رئیس کل دادگستری استان مازندران و معاونین،ائمه جمعه شهرستان، سید رسول حسینی فرماندار چالوس، اعضای شورای تأمین شهرستان جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات سازمان جنگل های چالوس برگزار شد.

    حجت الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) وفرزند گرانقدرش امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی  اظهار داشت: خدمتگزاری درنظام مقدس جمهوری اسلامی عبادت است وهمکاران قضایی واداری ما با وجود همه مشکلات بااین نگاه وانگیزه  رسیدگی به پرونده ها را انجام می دهند بطوریکه درماه گذشته بیش از۹۰ هزارپرونده که عمدتا پرونده های بسیار سنگینی نیز بودند رسیدگی ومختومه شد.

    رئیس کل دادگستری استان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مدظله العالی درخصوص تحول وتعالی دستگاه قضایی خاطرنشان ساخت:همه تلاش ما دردستگاه قضایی استان کوتاه کردن زمان رسیدگی ورسیدگی توام با دقت وسرعت بوده است بنحوی که درمواردی مردم واقعا متعجب می شوند که چقدرزود پرونده رسیدگی شده است  البته همه تاکید ما براتقان آراست تا دررسیدگی ها دقت فدای سرعت نشود.

    وی افزود:طبق آمار، نقض آرادردادگاههای تجدیدنظر استان، ۱۴درصد است بعبارتی ۸۶ درصد آرا تایید می شود واین موضوع نشان ازتوجه به کیفبت آرا ورسیدگی ها دارد برنامه ما این است که با دقت وتوجه بیشتر به مدارک ومستندات و صدور آرامتقن نقض آرا نداشته باشیم.

    فرماندار چالوس نیز گفت: دستگاه قضایی در جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تعامل و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی و قضایی موجب ایجاد آرامش و آسایش در جامعه می‌شود.

    سید رسول حسینی افزود:قوه قضائیه به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی، نقشی بی بدیل در پاسداری از ارزش ها و کرامت انسانی است و قوه قضائیه یکی از ارکان اصلی تأمین سلامت اجتماعی و برقراری امنیت و عدالت در جامعه به شمار می رود.

    حسینی خاطر نشان کرد: دستگاه اجرایی شهرستان نیز همراه با دستگاه قضایی با وحدت و همدلی در راستای ایجاد امنیت و کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی تلاش می نماید.

    به گزارش بلاغ، در این مراسم اززحمات وخدمات خطیب دادستان سابق چالوس تقدیر وحجت الاسلام غلام یزدانی بعنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد.

    خطیب  دادستان سابق چالوس که ازقضات خوشنام وباسابقه است بعنوان معاون رئیس کل دادگستری استان ومسئول ارزشیابی قضات دادگستری استان  ادامه فعالیت می دهد.

    برچسب ها :