طرح تفصیلی ساری تا پایان امسال تکمیل می‌شود

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ ، سیدمحمد نظری در گفت‌وگویی در خصوص جلسه  بررسی طرح تفصیلی ساری که با حضور فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزیر راه، کارشناسان حوزه شهرسازی مازندران و تنی چند از مسئولان شهری مرکز استان برگزار شد؛ گفت: در خصوص برخی مغایرت‌ها در این جلسه و در پی بازدید میدانی از مناطق، راهکارهایی ارائه شد.

وی افزود: در پی بازدید میدانی از نقاط مورد بحث، بسیاری از موضوعات برای معاون وزیر، روشن شد و عملیاتی نیز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، خاطرنشان کرد: در خصوص بلندمرتبه سازی در مرکز استان نیز راهکارهای متعددی ارائه شد و بر اساس پهنه و عرض گذر معیارها و راهکارهایی مطرح شد که این راهکارها، مغایرتی با طرح ندارد.

نظری ادامه داد: تاکنون بیش از ۹۰ درصد از طرح تفصیلی مرکز مازندران به ویژه تغییر کاربری و شبکه معابر انجام شده است و تنها ضوابط آن باقیمانده است که بنا است در جلسه فردا، جمع بندی نهایی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده، طرح تفصیلی ساری تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، در خصوص برخی مغایرت‌های الحاق برخی از مناطق جدید نظیر قرق، شفا و جنوب پارک ملل در طرح تفصیلی با طرح جامع، پاسخ داد: بازدید از این مناطق نیز طی روز جاری با حضور خانم مالواجرد صورت گرفت و مشکلات این مناطق نیز برای الحاق به محدوده شهری حل خواهد شد.

نظری در خصوص معیار و میزان افزایش طبقات ساختمانی در بلندمرتبه سازی شهر ساری و صدور پروانه در طرح تفصیلی ساری، اذعان کرد: در حال حاضر سقف طبقات برای صدور پروانه در مرکز استان، ۸ طبقه است که در آینده بنا است بسته به میزان مساحت، عرض گذر و نکات کارشناسی، این میزان افزایش پیدا کند.

وی متذکر شد: پیشنهاد داده شد که برای گذرهای بالای ۲۰ متر مجوز بلندمرتبه سازی صادر شود.