غربالگری بیش از ۷۰ میلیون نفر در طرح شهید سلیمانی

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش تجلیل از دست اندرکاران طرح بسیج ملی شهید حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با کرونا که عصر امروز در سالن همایش های سران کشورهای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: این همایش برای تقدیر از دست اندرکاران و نقش آفرینان طرح شهید سلیمانی برگزار شده است.

وی ادامه داد: در کنار سایر دستگاه‌ها و نهادهایی که در سراسر کشور برای مبارزه با ویروس کرونا پا به میدان گذاشته اند، بسیج نیز پا در این عرصه گذاشت و با عقد تفاهم نامه هایی وارد عرصه نقش آفرینی در مبارزه با ویروس کرونا شد.

سردار سلیمانی گفت: در گام نخست بسیج توانست در تولید ۲۰ میلیون ماسک طی بازه زمانی یک روز دست پیدا کند؛ همچنین بسیج دستگاه های اکسیژن را خریداری کرد و به صورت بلاعوض به سراسر کشور توزیع نمود.

وی با اشاره به تولید مخزن های اکسیژن در استان گیلان گفت: بیماریابی یکی از بخش های مهم طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود که در این بخش  بیش از ۷۰ میلیون نفر در کشور توسط بسیجیان مورد  غربالگری قرار گرفتند.

سردار سلیمانی گفت: در طرح شهید سلیمانی پیش از واکسیناسیون توانستیم افتخارات زیادی را در کارنامه خود ثبت کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر گام ششم طرح شهید سلیمانی را در دست داریم، این گام پیشگیری از ابتلای دوباره مردم به ویروس کرونا در کشور است که در این گام استان ها با هدایت وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی نقش آفرینی خواهند داشت.

سردار سلیمانی گفت: کمک‌های مومنانه یکی دیگر از اقدامات طرح شهید سلیمانی است که در این حوزه نیازمندی ها شناسایی شده اند که این آمار و ارقام کمک های مومنانه بی شمار است و تنها در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی بیش از ۲ میلیون بسته کمک معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده اند.

وی افزود: بسیج آمادگی حضور و ورود در تمامی عرصه ها را دارد و امیدواریم در عرصه سلامت بیش از گذشته نقش آفرینی داشته باشیم.

گفتنی است در این مراسم سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص)تهران بزرگ، علیرضا زالی فرمانده ستاد مبارزه با کرونا استان تهران، وزیر بهداشت و… حضور داشتند.