وجود ۸۴۰ واحد صنفی مشاورین املاک در رامسر

چاپ

به گزارش رامسرنوین ، سعید فیلی در نشست اتحادیه مشاورین املاک با دادستان شهرستان با بیان اینکه نرخ مشاورین املاک و نظارت بر بنگاه ها باید جدی گرفته شود گفت: نرخ گذاری املاک توسط کمیسیون نظارت که با حضور ۱۰ دستگاه تصمیم گیر انجام می شود باید ابلاغ و اجرایی شود و تصمیمات نباید فراتر از قانون باشد.

وی افزود: برابر مصوبه کمسیون نظارت درصد معامله ۰/۷۵ از هر طرف تصویب و به مرحله اجرا در آمده است.

رییس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان رامسر با اشاره به اینکه رامسر دارای ۸۴۰ واحد صنفی املاک است گفت : از این تعداد ۷۳۰ واحد فعال و بقیه غیر فعال هستند.

فیلی گفت: یکی از وظایف اصلی اتحادیه بررسی فعال بودن واحدهای صنفی است که در این راستا واحد صنفی که ۶ ماه فعال نباشد با اخطار و در ادامه با لغو مجوز روبرو خواهد شد.

وی افزود: واحدهایی که بدون مجوز فعالیت املاک دارند پلمپ می شود.

وی با بیان اینکه تعداد بالای واحدهای مشاورین املاک به یک دغدغه تبدیل شده است اظهار داشت: قانونا نمی‌توان از اعطا جواز به افراد واجد شرایط جلوگیری کرد اما میتوان بر اساس تصمیمات شهرستانی و راهکارهای قانونی و استعلامات روند صدور پروانه را سختگیرانه تر کرد.

▫رئیس اداره صمت رامسر همراهی و مشارکت واحدهای صنفی رامسر را در سطح استان بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت : در بحث کرونا مشاهده کردیم که همکاری اصناف رامسر بویژه مشاورین املا‌ک قابل تقدیر بود.