پرداخت ۸۱۷ میلیارد ریال از مطالبات مؤسسات درمانی مازندران

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، محمدرضا میرزایی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با تخصیص اعتبار از سوی سازمان بیمه سلامت ایران و در ادامه پرداخت های منظم سازمان بیمه سلامت به موسسات درمانی طرف قرارداد ، در دی ماه مبلغ ۸۱۷ میلیارد ریال از مطالبات مؤسسات درمانی استان شامل نسخه نویسی الکترونیک، بیمارستانهای دولتی دانشگاهی، بیمارستانهای غیر دولتی دانشگاهی(خصوصی)، پزشکان خانواده شهری، پزشکان خانواده سطح یک روستایی، داروخانه ها(نسخه پیچی الکترونیک) پرداخت شد.

وی بیان کرد: در این ماه از این مبلغ، حدود  ۳۹  میلیارد ریال بابت نسخه نویسی الکترونیک و ۸۲  میلیارد ریال بابت نسخه پیچی الکترونیک پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در ادامه با بیان این که در پیاده سازی و اجرای پروژه نسخه نویسی الکترونیک در استان به پیشرفت های خوبی رسیدیم، تصریح کرد: با تعامل بسیار خوب دانشگاههای علوم پزشکی و موسسات درمانی طرف قرارداد پروژه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در حال اجرا است و استان مازندران از نظر اجرای طرح های سازمانی جزو استانهای پیشرو کشور است.

وی افزود: این طرح منجر به تسریع روند ارائه خدمات درمانی، کاهش هزینه‌ها و مدیریت منابع، شفافیت در رسیدگی و بررسی خدمات ارائه شده به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت و همچنین صرفه جویی در مصرف کاغذ و تنظیم هوشمند اسناد رسیدگی بر اساس قوانین بیمه گری می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در پایان یادآور شد: با توجه به این که در آغاز پروژه نسخه نویسی الکترونیک در استان هستیم ، تلاش می کنیم تا با همراهی خوب موسسات درمانی طرف قرارداد، بیمه شدگان  کمترین دغدغه ای برای دریافت خدمات سلامت نداشته باشند و مردم در گام اول بهتر است برای دریافت خدمات سلامت به پزشک خانواده خود مراجعه کنند تا اگر نیاز به خدمات تخصصی بود، توسط پزشک خانواده به متخصص مربوطه ارجاع داده شوند.

گفتنی است حدود نیمی از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت مازندران قرار دارند و در صندوقهای مختلف بیمه ای از خدمات این سازمان بهره مند می باشند.