پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23427
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۸ دی, ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    رفتار سردار سلیمانی نمونه‌ای از یک انقلابی مجاهد است/انتقام اصلی خون «حاج قاسم» ادامه دارد

    نماینده ولی فقیه در مازندران حاج قاسم سلیمانی را محصول انقلاب دانست و گفت: رفتار این شهید نمونه‌ای از رفتار یک انقلابی مجاهد است که در همه عرصه‌ها گوش به فرمان ولایت بود.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با اظهار اینکه تقوا بهترین وسیله برای عاقبت بخیری انسان است، افزود: اگر در دنیا آدم باتقوایی باشیم یقین بدانیم که عاقبت بخیر خواهیم شد.

    وی عافیت دین را الزامی دانست و گفت: بیماری دینی بدتر از بیماری جسمی است از این رو باید از خداوند عافیت ادیان و ابدان طلب کرد.

    امام جمعه ساری با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: مردم تجلیل خوبی از شهدای گمنام داشتند و مراسم‌های خوبی در ایام فاطمیه برگزار شد که از مردم، هیئات مذهبی، سخنرانان و مداحان تقدیر می‌کنم.

    محمدی لائینی با اشاره به برپایی غرفه ایران در اکسپوی دبی اظهار داشت: این غرفه متناسب با شأن و توانمندی ایران اسلامی نیست و به رغم اینکه بالاترین توانمندی را در تولید علم و دانش داریم، اما در این اکسپو و نمایشگاه جهانی دیگر نیز آثار ارزشمندی از سوی کشور ارائه نشده است و مسئولان مربوطه باید مواخده شوند که چرا برای نمایشگاه‌های جهانی درست برنامه ریزی نمی‌کنند.

    نماینده ولی فقیه در مازندران از ۱۸ دی به عنوان افتخار ساری یاد کرد و گفت: از هشت شهید انقلاب اسلامی در ساری سه شهید عسگری توحیدی، حسن عابدین پور و محمود علامه در واقعه ۱۸ دی ۵۷ تقدیم شده است و خانواده‌های شهدا انتظار دارند عکس این شهیدان در میدان شهدا نصب شود.

    وی نامگذاری میدان شهدا به میدان ۱۸ دی را پیشنهاد کرد و گفت: همچنین ۱۹ دی نیز سرآغازی برای تظاهرات در شهرها مختلف و استقبال و پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن شده است.

    امام جمعه ساری با گلایه نسبت به تعطیلی از برخی مراکز صنعتی و تولیدی طی سال‌ها در استان گفت: در این مراکز صدها نفر اشتغال داشتند و این مراکز نظیر کارخانه کولرسازی و غیره واگذار و فروخته شده است.

    محمدی لائینی یادآور شد: همچنین کارخانه شهید رجایی و غیره زمین زده شد و قوه قضائیه باید تیم کارشناسی برای رصد و جلوگیری از واگذاری کارخانه‌های صنعتی داشته باشد و تیمی برای پیگیری کارخانه‌هایی که در گذشته واگذار شدند، فعال کند تا ببیند چرا کارخانه‌ها مفت و به بهای ناچیز فروخته و زمین زده شدند.

    وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره شهید سلیمانی مبنی اینکه این شهید ملی‌ترین و امتی ترین فرد بوده است، گفت: امت اسلام در سوگ این شهید گریست و تجلیل است و به برکت خون این شهید، جریان مقاومت پربارتر و شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای دشمن خطرناک‌تر است.

    نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: شهید سلیمانی برای استکبار جهانی به مراتب خطرناک‌تر است و انتقام اصلی ادامه دارد و ملت خواستار انتقام راستین از عوامل شهادت سردار سلیمانی هستند.

    محمدی لائینی بر استکبار ستیزی تاکید کرد و افزود: روحیه دادن به جامعه و مقابله با دشمنان و سعی و تلاش برای توسعه و پیشرفت کشور باید ترویج شود و این راه و مکتب شهید سلیمانی است.

    وی تصریح کرد: باید در زمینه رفتار خود سیره این شهید را بررسی و الگو قرار دهیم؛ از رفتار با مردم، یتیمان تا بوسه زدن به دست پدر و مادر تا جهاد در راه خدا و دفاع از مردم مظلوم عراق، سوریه و لبنان باید درس‌هایی برای زندگی مردم باشد و جوانان به خصوص باید در این راستا گام‌های مهمی بردارند.

    برچسب ها :