پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23359
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۸ دی, ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    تولید کیت تشخیص سریع جهش اومیکرون برای اولین بار در کشور

    یک شرکت فناور ایرانی موفق به تولید کیت تشخیص سریع N و S مبتنی بر آنتی ژن به منظور تشخیص سریع جهش اومیکرون شد. این کیت می تواند در کمتر از ۲۰ دقیقه سویه اومیکرون کرونا را تشخیص دهد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، یکی از شرکت‌های فناور وابسته به بنیاد برکت به عنوان اولین تولید کننده کیت‌های تشخیص سریع کرونا در کشور و جلوگیری از خروج ارز و کاهش قیمت تست‌های مولکولی موفق به دریافت لوح افتخار از بیست و دومین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شد.

    این شرکت فناور در سال گذشته در زمان شیوع بیماری کرونا به عنوان اولین تولید کننده کیت‌های تشخیص COVID-۱۹ مبتنی بر آنتی ژن اقدام به تولید این کیت کرد که در آن زمان جزو سه کشور اصلی تولیدکننده این کیت در جهان بود و از این رو از واردات این نوع کیت از کره جنوبی به صورت انبوه به دلیل تولید داخلی کیت توسط این مجموعه جلوگیری شد.

    این شرکت با تولید روزانه ۲۰۰ هزار عدد از این کیت، نیاز مراکز بهداشتی را تامین کرد و کیت مذکور توسط وزارت بهداشت توزیع و مورد استفاده قرار گرفت. همچنین این کیت‌ها در طرح شهید سلیمانی به صورت گسترده جهت قطع سریع زنجیره آلودگی به کرونا استفاده شد.

    این شرکت فناور موفق به تولید کیت تشخیص سریع N و S مبتنی بر آنتی ژن شده است که همزمان به تشخیص دو پروتئین اسپایک و نوکلئوکپسید می‌پردازد که در نوع خود در جهان برای اولین بار تولید شده و دقت تشخیص ویروس کرونا را به شدت بالا برده و قادر به بررسی سویه های مختلف ویروس کرونا است.

    کیت تشخیص سریع جهش‌های اومیکرون تولیدی این شرکت در تشخیص سویه اومیکرون دارای حساسیت و دقت بالایی بوده و امکان این امر را دارد که در کمتر از ۲۰ دقیقه تشخیص سویه اومیکرون را انجام داده و به سرعت، زنجیره آلودگی را قطع کند و در شرایط بحرانی به جهت تشخیص سریع و غربالگری دقیق و اطمینان از عدم گسترش آلودگی مورد استفاده قرار گیرد.

    کیت تشخیص سریع جهش‌های اومیکرون تولیدی این شرکت در حاشیه بیست و دومین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی شده است.

    برچسب ها :