پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 23350
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۸ دی, ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۷
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    گذر از اُمیکرون در گرو تداوم واکسیناسیون/ دُز اولی‌ها از ابتلا به امیکرون مصون نیستند

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه اُمیکرون و سایر سویه‌های دیگر را با تداوم واکسیناسیون، خفیف و ملایم پشت سر خواهیم گذاشت؛ تاکید کرد: افرادی که دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند هیچ ایمنی در مقابل سویه جدید اُمیکرون ندارند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ؛ سید ناصر عمادی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: افرادی که دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند هیچ ایمنی در مقابل سویه جدید اُمیکرون ندارند.

    وی افزود: این افراد تا زمانی که دُز دوم واکسن کرونا را دریافت نکنند، هیچ اطمینانی نباید در برابر اُمیکرون داشته باشند.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل، خاطرنشان کرد: افرادی که دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند اگر می‌خواهند در مقابل سویه جدید اُمیکرون مقاوم باشند و مبتلا به به کسالت و بیماری ناشی از این سویه نشوند حتما دُز سوم را تزریق کنند.

    عمادی تاکید کرد: افرادی که سه دُز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، نسبت به سویه جدید اُمیکرون ایمنی بیشتری دارند و با رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی می‌توانیم از این موج گذر کنیم.

    وی در ادامه به افرادی که هنوز در واکسن زدن تردید دارند توصیه کرد: هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، زیرا افراد واکسینه نشده بیشتر در معرض ابتلا به اُمیکرون هستند.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل، اعلام کرد: اُمیکرون سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و موج ناگهانی ایجاد می‌کند، و لذا باید واکسیناسیون علیه کرونا را جدی بگیریم.

    عمادی متذکر شد: در ماه‌های گذشته سویه دلتا سبب مرگ ومیر حدود ۷۰۰ ایرانی در کشور شد و با افزایش سرعت واکسیناسیون از ۱۰ درصد به ۷۰ درصد میزان بستری و مرگ و میر کاهش چشم گیری یافت و به ۴۰ نفر رسید.

    وی یادآور شد: اُمیکرون و سایر سویه‌های دیگر را به شرط تداوم واکسیناسیون، خفیف و ملایم پشت سر خواهیم گذاشت.

    برچسب ها :