شیفت های سنگین کادر بهداشتی برای تکمیل واکسیناسیون و ارتقا سلامت مردم رامسر

چاپ

به گزارش رامسرنوین ، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر در جلسه ستاد کرونا با بیان اینکه شاهد اثربخشی واکسیناسیون در سطح شهرستان هستیم گفت: از زمان شروع تزریق همگانی واکسن شاهد کاهش چشم گیر بستری و فوتی ناشی از کرونا در رامسر هستیم بطوری که در مهرماه ۵ نفر ، آبان ۴ نفر ، آذر ماه یک نفر فوتی ناشی از کرونا داشتیم و دی ماه نیز تاکنون خوشبختانه هیچ فوتی نداشتیم.

وی افزود: وضعیت واکسیناسیون در غرب مازندران نسبت به دیگر مناطق بسیار مطلوب است و رامسر نیز رتبه نخست کمترین میزان تاخیر در دز دوم و رتبه سوم واکسیناسیون کامل را در استان دارد که نشان از تلاش کادر سلامت، اطلاع رسانی جامع و مشارکت خوب مردم است.

دکتر مبشری با بیان اینکه از زمان شروع تزریق دز سوم تاکنون(۶ دی) ، ۱۱ هزار نفر واکسن خود را تزریق کرده اند گفت: ۸ هزار نفر از کسانی که سه ماه از دز دوم آنان گذشته است همچنان دز سوم خود را تزریق نکرده اند که از همه آنان دعوت می کنیم برای تکمیل واکسیناسیون خود به مراکز بهداشتی مراجعه نمایند.

وی به افزایش تقاضای واکسن آسترازنکا برای دز سوم اشاره کرد و با بیان اینکه با محدودیت و کمبود این واکسن در سطح کشور و استان مواجه هستیم گفت: جایگزین استرازنکا ، واکسن پاستوکووک پلاس(سوبرانا پلاس) است که اثربخشی بالایی دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی ، به افرادی که دز اول و دوم واکسن های سینوفارم و برکت را تزریق کرده اند توصیه شده است در دز سوم ترجیحا همان پلتفرم را تزریق کنند..

وی با اشاره به اینکه کلیه مراکز بهداشتی درمانی و تجمیعی واکسیناسیون در دو شیفت صبح و عصر فعال هستند تا هرچه سریع تر واکسیناسیون عمومی را تکمیل کنند اظهار داشت: کادر بهداشتی روزها و شیفت های بسیار سختی را سپری می‌کنند تا بتوانند سلامت جامعه را ارتقا دهند که عموم مردم قدردان این مجاهدت هستند.

دکتر مبشری با ابراز نگرانی از سرایت بالا و خطر ابتلای مجدد به امیکرون ، از عادی انگاری ها در جامعه انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در سیستم اداری نیز شاهد افزایش عادی انگاری ها هستیم بگونه ای که برخی روسای ادارات حتی ماسک نیز نمیزنند و عکسهای خود را بدون ماسک در تجمعات منتشر می‌کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به ابلاغ دستورالعمل جلوگیری از ورود کارمندان واکسن نزده به ادارات و نهادها اشاره و اذعان کرد : از هفته آینده کلیه ادارات و نهادها رصد خواهند شد و بازرسان شبکه بهداشت و فرمانداری با حضور در ادارات و نهادهای عمومی شهرستان نسبت به بررسی کارت واکسن کارمندان اقدام خواهند کرد و در صورت عدم تزریق واکسن ، کارمندان واکسن نزده به تخلفات معرفی می شوند تا طبق قانون اقدامات لازم انجام شود.

وی همچنین از مطلوب شدن شرایط پروتکل های بهداشتی در اکثر مدارس شهرستان خبر داد و گفت : جز تعداد انگشت شمار که اسامی آن به آموزش و پرورش اعلام شده ، اکثر مدارس پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

مبشری افزود : با توجه به‌ عدم واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال نظر ما این است مدارس ابتدایی تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند که پیشنهادات خود را به مراجع بالادستی ارائه کرده ایم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر همچنین به کمبودها در حوزه بهداشت اشاره کرد و با بیان اینکه خیرین مشارکت خوبی در بحث واکسیناسیون داشتند گفت : همچنان در تامین اقلام واکسیناسیون از جمله سرنگ خوب و پد الکلی دچار مشکل هستیم لذا در صورتی که خیرین قصد مشارکت در امر خرید این اقلام را دارند درخواست می شود با هماهنگی شبکه بهداشت خرید این اقلام صورت بگیرد تا نوع مرغوب آن یه خیرین معرفی و تهیه شود.