هفته‌ای صاف تا نیمه ابری در انتظار مازندرانی‌ها/ بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خواهیم داشت

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ ،احمد اسدی در گفت‌وگویی درخصوص پیش‌بینی وضع هوای استان مازندران در چند روز آینده اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان مازندران طی هفته جاری عمدتا صاف تا نیمه ابری همراه با بارش‌های پراکنده است.

وی افزود: هر چند برای امروز، شاهد آسمانی نیمه ابری تا ابری گاهی با وزش باد و بارش‌های پراکنده هستیم، اما از اواخر روز به‌تدریج از تراکم ابرها کاسته خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران، خاطرنشان کرد: برای فردا یکشنبه پنجم دی‌ماه نیز آسمان صاف تا نیمه ابری انتظار می‌رود که کاهش دمای شبانه را نیز خواهیم داشت.

اسدی بیان کرد: برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری، آسمانی صاف تا نیمه ابری را خواهیم داشت که رفته رفته شاهد افزایش دمای نسبی در طول روز خواهیم بود.

وی عنوان کرد: برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه نیز آسمان استان، نیمه ابری گاهش ابری و همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات غرب استان، بارش‌های پراکنده را خواهیم داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران، اعلام کرد: آسمان استان در آخرین روز هفته جاری، صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و وزش باد قابل انتظار است.

اسدی در خصوص میزان بارش‌ها طی ۴۸ ساعت گذشته در سطح استان، گفت: مجموع بارش‌های گزارش شده از مناطق مختلف مازندران طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه گذشته، نشان می‌دهد که گلعلی آباد تنکابن با ۲۷ میلیمتر و بازیارخیل میاندرود با ۲۰ میلیمتر، بیشترین سهم از بارش باران را به خود اختصاص دادند.

وی متذکر شد: بیشترین بارش برف نیز طی این مدت، مربوط به ارتفاعات مرزن آباد با ۴۵ سانتیمتر و تمل رامسر با ۳۰ سانتیمتر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران، یادآور شد: طی ۱۰ روز آینده سامانه سرد بارشی که به مرکبات استان آسیب وارد کند، نخواهیم داشت.