راه های مبارزه با فتنه گران تقوا و پرهیزگاری است

چاپ

به گزارش رامسرنوین ، حجت الاسلام محمود علیخانی در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه عقل در دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارد و قرآن کسانی که عقل را بکار نمیگیرند سرزنش میکند گفت: عقل به معنای بستن و محبوس و محدود کردن است و انسان عاقل برخی اعمال را بر خودش ممنوع میکند و عقل او را میبنند تا از قلتیدن به مهلکه نجات پیدا می کند.

وی افزود: عقل قوه تفکر و استدلال است و بکار بستن آن سبب ارزش انسان می شود و کسانی که عقل خود را بکار بگیرند عاقل تر میشوند و اندیشه آنها بالاتر می‌رود.

خطیب نماز جمعه شهرستان رامسر تصریح کرد: قرآن کریم در حدود ۵۰ آیه مشتقات عقل را بکار برده و به جایگاه ویژه آن تاکید نموده است، که باید در آن تفکر و تدبر کرد و عقل در روایات شیعه جایگاه ویژه ای دارد.

حجت الاسلام علیخانی گفت: برقراری امنیت توسط سپاه فرودگاه در برقراری پروازها با توجه به توطئه های دشمنان در خطوط هوایی بی نظیر است.

وی افزود: ۹ دی سالروز حماسه مردم بزرگ ایران است که به صحنه آمدند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب فتنه هایی شکل گرفت که مردم به میدان آمدند تا با دشمنان مقابله کنند.

امام جمعه رامسر با بیان اینکه مردم وقتی دیدند فتنه گران حرمت عاشورا را نگه نمیدارند، متوجه شدند هدف دشمنان تضعیف دین و مقدسات است تصریح کرد: انقلاب ما مدیون امام حسین ع است و بنا و بقای انقلاب به برکت امام حسین ع است.

وی گفت: بصیرت یعنی یک انقلابی و ولایتمدار خط صریحی با دشمن داشته باشد و آدم با بصیرت یک قبله نما دارد و در فتنه ها جهت را پیدا میکند و راه های مبارزه با فتنه گران تقوا و پرهیزگاری است.