کمیسیون کشاورزی مجلس پیگیر مشکلات مرکبات مازندران/ باغداران منتظر گشایش‌های صادراتی هستند

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، سید محمود حسینی پور در دیدار با معاونین وزیر جهادکشاورزی از جلسه ویژه بررسی محصولات کشاورزی استان در مجلس شورای اسلامی خبرداد و افزود: مصوب شد تا کمیسیون کشاورزی مجلس؛ جلسه ی اختصاصی و ویژه ای برای بررسی محصولات کشاورزی با محوریت مرکبات با مسئولان ذیربط در محل مجلس شورای اسلامی برگزار کند.

حسینی پور، مهم ترین ابزار تحقق خودکفایی در تولید برنج با توجه به محدویت آب و زمین در کشور را توسعه کشت ارقام پرمحصول در مازندران دانست و ادامه داد: مازندران همچنین می تواند در کشت ارقام پرمحصول، پایلوت در کشور شود.

استاندار مازندران ایجاد شرکت حمل و نقل بین المللی برای صادرات محصولات کشاورزی را یکی از ضرورت های رونق کشاورزی استان دانست و گفت: امروز یکی از خلاءها در توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان، فقدان شرکت حمل و نقل بین المللی در استان است و باید برای تسریع این امرمهم، اهتمام ویژه صورت گیرد.

حسینی پور با با بیان اینکه مازندران باید پایلوت صادرات محصولات کشاورزی کشور شود، افزود: مازندران، قطب تولیدات کشاورزی کشور به شمار می رود و در تامین سلامت و امنیت غذایی کشور، نقش و جایگاه ویژه ای دارد. قرارگرفتن در مسیر کریدور شمال و جنوب، وجود سه بندر و دسترسی به بازارهای هدف همسایگان، وجود پایانه های صادراتی، ضرورت پایلوت شدن مازندران در صادرات محصولات کشاورزی  با هدف توسعه اقتصادی را دوچندان کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: بازدیدهای مختلفی از باغ‌ها، پایانه صادرات و سایر با همراهی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از مازندران داشتیم که با حضور استاندار مازندران نظرات جمع‌بندی شد و قرار است در کمیسیون کشاورزی پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا شاهد گشایش‌هایی در بحث صادرات باشیم.

منصورعلی زارعی با اشاره به اینکه میزان مصرف پرتقال خیلی کاهش پیدا کرده است، گفت: بیش از ۲میلیون تن تولید داریم که ضرورت تصمیم‌گیری در زمینه صادرات بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با اعلام اینکه بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار تن  مرکبات آماده صادرات است که باید صادرات انجام شود، گفت: امیدواریم شاهد شنیدن خبرهای خوشی در این زمینه باشیم.